Cégvilág

A Peugeot Citroent is sújtja az európai autópiaci válság

A Peugeot Citroen globális értékesitése tavaly erőteljesen csökkent, amit a francia autógyártó konszern az európai autópiacot is sújtó válságnak tud be - jelenti a BBC News.

A cég globális értékesitése 16,5 százalékkal esett vissza. Ezen belül Európában az eladások 8,6 százalékkal estek, nagy szóródással. Ugyanis Spanyolorszhágban a gépkocsi-eladásai tavaly 14,9 százalékkal, Olaszországban pedig egyenesen 20,9 százalékkal csökkentek.

Franciaországban a Peugeot kocsikból 13,3 százalékkal kevesebbet adtak el. A francia cég összességében és globálisan 2012-ben 2,97 millió gépjárművet adott el  az előző évi 3,55 millióval szemben. Ám bizonyos piacokon az üzleti forgalma növekedett. Oroszországban például tavaly 10,1 százalékkal, Kínában 7,2 százalékkal, Latin-Amerikában pedig 5,6 százalékkal több Peugeot Citroen autót adtak el, mint egy évvel korábban.

autó Peugeot Citroen
Kapcsolódó cikkek