Eleinte ugyanis azt valószinűsitették, hogy az akkumulátor volt azoknak a problémáknak a forrása, amelyek két japán légitársaság tulajdonában lévő 787-es utasszállitó gépeknél merültek fel.
Sigero Takano, a japán közlekedésügyi minisztérium illetékese kijelentette: "nem találtunk jelentős minőségi vagy műszaki problémát: a lítium-ion akkumulátoroknál." A hír hallatára az akkumulátorokat gyártó GS Yuasa részvényeinek kurzusa 5 százalékkal emelkedett.
Ugyanakkor Keith Hayward, a Royal Aeronautical Society kutatórészlegének vezetője kijelentette, ha a probléma most már nem arról szól, hogy kicseréljünk egy hibás akkumulátort, akkor növekszik annak valószínűsége, hogy a Boeingnek jelentős áttervezést kell végrehajtania. "Azt gyanítom, hogy nehéz lehet beazonositani a meghibásodás okát." A Boeing, amely Európában az Airbus-zal áll versenyben, felfüggesztette a megrendelt 787-es utasszállitó repülőgépek leszállitását. Az amerikai cégnek több mint 800 Dreamliner típusú gépre van megrendelése.