Cégvilág

Szinte rivális nélkül a Class FM

Közel kétmilliós a legnagyobb kereskedelmi rádió hallgatottsága, a piacon csak a kisebb rádióadók közt éles a verseny.

Megközelítette a napi kétmilliót a Class FM hallgatottsága: az Ipsos és a GFK felmérése szerint decemberben átlagosan 1,9 millióan kapcsoltak naponta a legnagyobb kereskedelmi rádióra. A második legjobb adatot a Kossuth Rádió érte el, naponta 1,63 milliós hallgatottsággal.

Ennél is sokatmondóbb, hogy a hirdetők számára fontosnak tartott 15-49 év közti korcsoportban országos szinten gyakorlatilag riválisa sincs a Class FM-nek. A napi átlagos 1,42 milliós hallgatottságuk közel háromszorosa a Petőfi Rádió 539 és a Kossuth 446 ezres adatának.

Budapesten némileg differenciáltabb az összkép. A Class FM a fővárosban is a legnépszerűbb rádió, a 15-49 év köztiek körében napi 191 ezres hallgatottsággal, ám a második helyen is kereskedelmi rádió, a Music FM áll naponta 133 ezer hallgatóval. Utánuk következik a listán a két közszolgálati (Petőfi: 94 ezer, Kossuth: 73 ezer). A Juventust 70 ezren, a Klubrádiót 36 ezren, az Inforádiót 19 ezren hallgatják naponta.

2012 decemberében a 15 év feletti magyar lakosság 73%-a, vagyis több mint 6,2 millió fő hallgatott rádiót egy átlagos napon. A rádiózással töltött idő az év korábbi hónapjaihoz képest valamelyest növekedve az első téli hónapban naponta átlagosan 3 perc híján 4 óra volt - derül ki a felmérésből.

Class FM hallgatottság rádió
Kapcsolódó cikkek