BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem minden fapados, ami annak látszik

Igény szerint differenciál utasai között a Germanwings, fizetős csomagfeladás a KLM-nél – a hibrid légitársaságoké lehet a jövő

Egyre jobban elmosódik a határ a fapados és a hagyományos légitársaságok szolgáltatásai között. A régi nagy cégek többfajta tarifát is kínálhatnak már, eltérő szolgáltatáscsomagokkal, de a fapados társaságok is biztosítanak többletszolgáltatásokat, persze extra áron. Júliustól például a Germanwings egy vadonatúj termék- és márkakoncepciót vezet be, amely lehetővé teszi az utasok számára az „a la carte” repülést.

„Az új Germanwings ötvözi a prémium és a diszkont kategóriában szerzett sokéves tapasztalatunkat az alacsony költségekkel, így a nagy csomópontokon kívül is ismét nyereségesen tudunk majd működni, ugyanakkor az utasainknak továbbra is minőségi szolgáltatást nyújtunk” – mondta Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának elnöke. A legjobb minőségű terméket elsősorban az üzleti utasoknak kínálják majd, a középső tarifa bizonyos kiegészítő szolgáltatásokat tartalmaz majd, amelyek mellé az utas igény szerint továbbiakat választhat. A harmadik, a legolcsóbb tarifa semmilyen többletszolgáltatást nem tartalmaz.


Az első három sorba változatlanul a legdrágább jegyet vásárlók foglalhatnak majd helyet. „A Germanwings 100 ezer utast szállított 2012-ben Budapest-Köln, illetve Budapest-Stuttgart között, 5 százalékkal többet az előző évinél, a tíz évvel ezelőtti indulás óta a társaságnak több mint 1,6 millió utasa volt magyar viszonylatban” – mondta Andreas Engel, a Germanwings szóvivője. A cég arra számít, hogy 2013-ban a Lufthansa leányvállalataként még inkább növekszik az utaslétszáma. A szóvivő közölte azt is, hogy 2013 márciusától új járatokat indít a légitársaság Budapestről Stuttgarton keresztüli átszállással Hamburgba, Brémába és Brüsszelbe.

A hagyományos légitársaságok között elsőként, Európán belül április végétől fizetni kell a csomagfeladásért a holland KLM járatain. A fuvarozó indoklása szerint az intézkedés célja, hogy az utasok csak azért a szolgáltatásért fizessenek, amit valóban igénybe vesznek. A fedélzetre továbbra is ingyenesen felvihető két poggyász.
A folyamat fordítva is igaz, a fapados légitársaságok is próbálnak nyitni az igényesebb utasok felé. Már minden easyJet-járaton bevezették például az ülőhelyfoglalást, persze díj fejében.

Még több járat indul Berlinbe

Az airberlin májusától hétköznap naponta kétszer repül Berlin és Budapest között. A légitársaság a járatbővítéssel lehetővé kívánja tenni az üzleti utasok számára, hogy berlini tárgyalásaikat egyetlen nap alatt le tudják bonyolítani, s a tengerentúlra utazóknak kíván kényelmes csatlakozást biztosítani Berlin érintésével. „Budapestről az airberlinnel érhető el a legrövidebb utazási és átszállási idővel New York” – fogalmazott Gergye Ottó, az airberlin kereskedelmi elnökhelyettese.




Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.