A megrendelők részéről az aláírók Ungvári Csaba és Kövesdi Szilárd vezérigazgatók voltak, míg a Stadler képviseletében Peter Jenelten, a csoport ügyvezető alelnöke. Született egy projekt támogatási szerződés is Hegmanné Nemes Sára, a NFM vagyonpolitikai államtitkára és Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója jelenlétében, mert a beszerzést a megbízók uniós forrásból kívánják fedezni. Az első jármű 2014 őszén, az utolsó 2015 szeptember végéig áll forgalomba.
A vonatvásárlási szerződés érdekessége, hogy azt alaphelyzetben alá sem lehetett volna írni, mert az uniós illetékesek még nem jelezték, hogy a projektet legalább részben támogatnák. Az aláírásra két új rendeletnek köszönhetően került mégis sor: a február 22-i jogszabály szerint a vonatvásárlási szerződés hatályba léphet a projekt uniós befogadása előtt is, a február 18-i alapján pedig a magyar állam uniós jóváhagyás nélkül is adhat hozzá előleget. Februárban a beszerzés nemzetgazdaságilag kiemelt beruházássá is minősült.
Mégsem dőlhet hátra a Stadler: ha az EU nem, vagy csak részben fogadja be a projektet, a vevők 2013. december 31-ig elállhatnak a szerződéstől, vissza kell adnia a 30 százalékos előleget. Ez azért teremt nehéz helyzetet, mert a gyártó, hogy a rövid szállítási határidők mellett is teljesíthesse, amit vállalt, már hozzálátott az előkészületekhez, így rendeléseket is leadott. Ez utóbbiról Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország ügyvezetője tájékoztatta lapunkat. A 48 vonat kocsiszekrényei a cég bővítés alatti szolnoki gyárában készülnek majd, és ott történik az összeszerelés egy része. Bővül a Stadler pusztaszabolcsi karbantartó üzeme is annak reményében, hogy megnyerik az új vonatok karbantartási megbízását is. A fejlesztésekkel a 400 fős csoport 700 fősre nő.
A most rendelt vonat többe kerül a 9 évvel ezelőtti megbízás alapján a MÁV-nak szállított, illetve a GYSEV által tavaly megrendelteknél. Ennek két oka lehetett: az egyik az óránként 160 kilométeres sebességhez elengedhetetlen, ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer, a másik a kockázattal járó tendereknél nem szokatlan biztosítás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.