A TAP révén másfél milliárd euró külföldi tőke áramolna Görögországba, s ez lenne az országot átszelő, egyetlen vezeték. Görög részről a TAP támogatása mellett szól, hogy az ország – éppen magánosításra váró – állami gázipari vállalata, a DEPA Azerbajdzsánnal évi egymilliárd köbméter gáz importjáról tárgyal.
Az, hogy megépül-e a TAP, főként azon múlik, hogy az azeri Sah Deniz konzorcium júniusban ezt a projektet, vagy a Nabucco Westet választja-e ki a gáza Európába szállítására. Miközben az évi 10 milliárd köbméternyi gáz a Nabucco Westen keresztül Közép-Európába, a TAP-on keresztül Dél-Európába érkezne. Magyarország tehát a Nabuccóban érdekelt, de mellette minden más olyan megoldásban is (Déli Áramlat, AGRI, észak-déli gázfolyosó, horvát LNG-beruházás), amely javítja az ellátásbiztonságot.
Görögország a TAP-on kívül érdekelt az ITGI (Olaszország, Törökország, Görögország Interkonnektor) vezeték megépítésében is. Ez utóbbi feladatot egyébként ugyanúgy vállalnia kell a DEPA-ra pályázó cégeknek, mint a cseppfolyós földgáz hálózat kiépítését, és az ország gázimportjának diverzifikálását. Az eredményhirdetés április végére várható. A versenyzők egyike az orosz Gazprom, amelytől a Görögországban felhasznált gáz 60 százaléka származik.
A Nabucco konzorciumba vetett bizalom szempontjából rossz hír, hogy a napokban közölték: kiszáll a német RWE, a helyét az osztrák OMV veszi át. Igaz, Reinhard Mitschek, a Nabucco Gas Pipeline International GmbH (NIC) ügyvezető igazgatója azt mondta, hogy várakozásai szerint egy, vagy több európai vállalat beszáll majd a projektbe, de nem jelölte meg, hogy melyek lennének ezek. Nem mondott cégnevet az OMV vezérigazgatója, Gerhard Roiss sem, az ezzel kapcsolatos tárgyalások hírét viszont megerősítette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.