BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kitartanak a hazai e-kereskedők

Nem bánták meg a magyar webáruházak üzemeltetői, hogy elkezdték a netes értékesítést, az eNet felmérése szerint kétharmaduk most is szívesen belevágna egy ilyen üzletbe. A kutatócég legfrissebb elemzése alapján az ár-összehasonlító oldalak, a keresőoptimalizálás és a közösségi média kulcsfontosságú a webshopok életében.

A legnagyobb online kereskedők száz százaléka kommunikál vásárlóival a Facebookon keresztül, de még a legkisebb, évente 5 millió forint alatti forgalmú cégek 78 százaléka is él ezzel a lehetőséggel – hangzott el az eNet és az Árukereső.hu mai sajtótájékoztatóján. A YouTube a legnagyobbak körében népszerű, a Twitter pedig a legkisebbeknél.

Az eNet felmérése szerint a hirdetési lehetőségek közül az ár-összehasonlító oldalak a legnépszerűbbek a magyar webboltok körében, megelőzve a keresőoptimalizálást és a fizetett hirdetéseket.

Jó döntésnek tartják a hazai webkereskedők, hogy elindították az online értékesítést, a felmérésben szereplők 67 százaléka most is belevágna egy ilyen üzletbe. 15 százalékuk bővebb áruválasztékkal, 7 százalékuk szűkebb termékkörrel, míg 2 százalékuk teljesen más árukkal. Mindössze 9 százalékuk gondolja úgy, hogy nem kezdene bele még egyszer az e-kereskedelembe.

A kutatás adatai alapján a regisztrált felhasználók kétharmada, míg a hírlevélre feliratkozók háromnegyede már vásárolt az adott webshopban. Az internetes kereskedelemben a 3 százalékos konverzió már jónak tekinthető, az eNet felmérésében szereplő cégek esetében ez 2,03 százalék volt. A legmagasabb konverziós értéket a közepes méretű, 5-50 millió forintos éves forgalommal rendelkező webboltok produkálták, 2,16 százalékot, míg az 50 millió forintnál több bevételt elérő cégek 2,08, az ötmillió forint alattiak pedig 1,04 százalékos értéket produkáltak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.