BUX 39,689.27
+0.86%
BUMIX 3,726.79
+0.34%
CETOP20 1,798.48
+2.43%
OTP 8,380
+2.72%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.79%
0.00%
ZWACK 18,800
+0.53%
-8.42%
ANY 1,570
+0.64%
RABA 1,100
+2.33%
0.00%
+3.28%
0.00%
0.00%
OPUS 168.2
-0.47%
0.00%
+1.27%
0.00%
+0.07%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,888
-0.48%
-0.26%
ALTEO 2,370
+0.85%
+5.88%
-0.53%
EHEP 1,000
-1.96%
0.00%
-0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
-5.41%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.19%
+4.94%
0.00%
+0.76%
+1.46%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,880
+5.15%
-0.91%
NAP 1,238
0.00%
0.00%
+7.03%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kitartanak a hazai e-kereskedők

Nem bánták meg a magyar webáruházak üzemeltetői, hogy elkezdték a netes értékesítést, az eNet felmérése szerint kétharmaduk most is szívesen belevágna egy ilyen üzletbe. A kutatócég legfrissebb elemzése alapján az ár-összehasonlító oldalak, a keresőoptimalizálás és a közösségi média kulcsfontosságú a webshopok életében.

A legnagyobb online kereskedők száz százaléka kommunikál vásárlóival a Facebookon keresztül, de még a legkisebb, évente 5 millió forint alatti forgalmú cégek 78 százaléka is él ezzel a lehetőséggel – hangzott el az eNet és az Árukereső.hu mai sajtótájékoztatóján. A YouTube a legnagyobbak körében népszerű, a Twitter pedig a legkisebbeknél.

Az eNet felmérése szerint a hirdetési lehetőségek közül az ár-összehasonlító oldalak a legnépszerűbbek a magyar webboltok körében, megelőzve a keresőoptimalizálást és a fizetett hirdetéseket.

Jó döntésnek tartják a hazai webkereskedők, hogy elindították az online értékesítést, a felmérésben szereplők 67 százaléka most is belevágna egy ilyen üzletbe. 15 százalékuk bővebb áruválasztékkal, 7 százalékuk szűkebb termékkörrel, míg 2 százalékuk teljesen más árukkal. Mindössze 9 százalékuk gondolja úgy, hogy nem kezdene bele még egyszer az e-kereskedelembe.

A kutatás adatai alapján a regisztrált felhasználók kétharmada, míg a hírlevélre feliratkozók háromnegyede már vásárolt az adott webshopban. Az internetes kereskedelemben a 3 százalékos konverzió már jónak tekinthető, az eNet felmérésében szereplő cégek esetében ez 2,03 százalék volt. A legmagasabb konverziós értéket a közepes méretű, 5-50 millió forintos éves forgalommal rendelkező webboltok produkálták, 2,16 százalékot, míg az 50 millió forintnál több bevételt elérő cégek 2,08, az ötmillió forint alattiak pedig 1,04 százalékos értéket produkáltak.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek