Mivel a hazai logisztikának a tranzithoz fűződő szolgáltatások ígérik a kitörési pontot, a stratégia egyik fontos eleme azon értéknövelő és kényelmi szolgáltatások fejlesztésének meghatározása és ütemezése, amelyek miatt érdemes lehet Magyarországon időzniük, tankolniuk, akár a hét végét is itt tölteniük a ma még sokszor megállás nélkül átrobogó tranzitszállítmányok továbbítóinak. „Megállásra kell késztetnünk a tranzitot” – szögezte le Duma László, hozzátéve, hogy e törekvésünkben versenyben vagyunk a szintén a kelet-nyugati fuvarokra összpontosító szlovákiai és lengyelországi szolgáltatókkal.
A stratégia nagy hangsúlyt fektet a mára olcsóvá vált logisztikai informatikai szolgáltatások beépítésére a logisztikai rendszerekbe. Ilyen az egységes termékazonosító és követési rendszer, a piacterek együttműködése, vagy raktári, illetve ellátási lánc optimalizáló rendszerek használatának kibővítése. Egy OECD felmérés szerint a hazai vállalkozások az internetes árubeszerzésük aránya alapján az európai sereghajtók közé tartoznak, és más internetes alkalmazásokban sem jeleskednek.
A KLS választ ad olyan új kihívásokra, mint a city logisztika (teherautóval már nem megközelíthető városi megrendelők ellátása), vagy az inverz logisztika (a már valahová eljutatott áru onnan – jórészt hulladékként – történő, későbbi elvitele.) E szegmensre azért is érdemes összpontosítani, mert egyébként is uniós kötelezettségünk a hulladékok újrahasznosításának 2020-ig történő megtöbbszörözése.
A közlekedési infrastruktúra területén nagy hangsúlyt kapna a KLS szerint a regionális logisztikai szolgáltató központok és azok intermodális kapcsolatainak fejlesztése, a hidak és a kikötők korszerűsítése, a vasúti hálózat elsősorban minőségi fejlesztése. Várja a szakma a V0 vasúti körgyűrű megépülését is. A légi közlekedésben három gyűjtő- elosztó légi bázis kialakítását célozta meg a dokumentum: a nyugat-magyarországi sármellékit, a közép-magyarországi ferihegyit és a kelet-magyarországi debrecenit. Sürgős a Duna hajózhatóságának javítása is, bár amíg ez politikai kérdés, addig itt nem várható áttörés.
Megvizsgálják a fejlett országokban kidolgozott tudományos módszerek, gépészeti- és informatikai megoldások alkalmazhatóságát, illetve a logisztika eredményeinek felhasználását az építésgépesítés logisztikai szempontú fejlesztésében. Kiépítenek egy rendszert is az építési és a kapcsolódó logisztikai folyamatok hardver környezetben történő tesztjére.
Megvizsgálják a fejlett országokban kidolgozott tudományos módszerek, gépészeti- és informatikai megoldások alkalmazhatóságát, illetve a logisztika eredményeinek felhasználását az építésgépesítés logisztikai szempontú fejlesztésében. Kiépítenek egy rendszert is az építési és a kapcsolódó logisztikai folyamatok hardver környezetben történő tesztjére.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.