Másik fő szegmensében, a feldolgozás és kereskedelemben a Mol regionális pozícióját szeretné még jobban megerősíteni, alapvetően úgy hogy növeli eszközeinek rugalmasságát és hatékonyságát. Kiemelt célja a termelő, a logisztikai és különböző feldolgozóipari kapacitásokat összehangolt fejlesztése, és az is, hogy nagykereskedelmi és logisztikai megoldásokkal növeljék a finomítók ellátási sugarát.
A következő években a petrolkémiai befektetésekkel is a rugalmasságát kívánja növelni a csoport, de ki szeretné használni a hosszabb értékláncban rejlő lehetőségeket is. Ezért folytatja a kulcsfontosságú petrolkémiai projektjeit, az LDPE és butadién üzemek építését.
A Mol szerint külföldi terjeszkedése sikerének kulcsa az, hogy sikerült minden országban megtalálnia a megfelelő hangot és együttműködést és odafigyelnie a helyi szakemberek képzésére is. Ez azért is kiemelendő, mert óriási különbségek vannak a több mint negyven országban dolgozó Mol-alkalmazottak munkakultúrájában. A Mol sehol nem ragaszkodik ahhoz, hogy a szerinte egyedül üdvözítő megoldást valósítsa meg, ehelyett a helyi szakemberekkel és stakeholderekkel keresi meg a céljaihoz vezető utat. Emellett azonban azt is nagyon fontosnak tartja, hogy ha valamiben olyan új gondolatokat tud bemutatni a helyi szakembereknek, amelyekkel sikereket lehet elérni, akkor ezt is tegyék meg. Jó példa erre az együttműködés Pakisztánban a helyi olaj- és gázipar legjelentősebb képviselőivel.
A Mol csoport Európában, a Közel-Keleten, Afrikában és a FÁK tagállamaiban aktív. Legfontosabb célországai Magyarországon túl Horvátország, Szlovákia és Románia, Irak kurdisztáni régiója, Omán, Pakisztán, Oroszország, Kazahsztán. Az 1990-es években kezdett külföldön terjeszkedni, amikor a tőkeexport még egyáltalán nem volt számottevő.
A Mol fő motivációja az volt, hogy a magyar piac már nem biztosított elég növekedési lehetőséget a cég számára.
A magyar vállalatok jellemzően 2005 óta hajtanak végre évente több milliárd euró értékben külföldön közvetlen tőkebefektetést.
Az NGM várakozása szerint ennek értéke 2013-ban egyedi, nagy értékű tranzakciók nélkül évi 1 milliárd euró körül lehet, míg középtávon évi 1,5 milliárd körüli. Az összeget befolyásolhatják a nagy értékű tranzakciók.
A magyar vállalatok jellemzően 2005 óta hajtanak végre évente több milliárd euró értékben külföldön közvetlen tőkebefektetést.
Az NGM várakozása szerint ennek értéke 2013-ban egyedi, nagy értékű tranzakciók nélkül évi 1 milliárd euró körül lehet, míg középtávon évi 1,5 milliárd körüli. Az összeget befolyásolhatják a nagy értékű tranzakciók. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.