BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mercedes: Partiképesebb lett az E-osztály

Nemcsak formai, hanem technikai fejlődésről is beszámolhatunk a Mercedes E-osztálynál. Jól sikerült a vérfrissítés, az ellenfelek lépéshátrányba kerültek

Búcsút inthetünk a korábbi szögletes, különálló fényszóróknak a Mercedes E-osztály legújabb kiadásában: az új frontrészen egyetlen bura alatt egyesül az összes világítási funkció. A lámpatest nemcsak elöl, hanem hátul is változott, ahogy a lökhárítókat és a motorháztetőt is lecserélték. Az oldalvonal vezetésén is finomítottak, és ahogy korábban a C-osztálynál, úgy az új E-nél is bevezették a kétféle frontkialakítást. Az alapkivitel (Elegance) klasszikus, háromlamellás hűtőmaszkkal készül, a motorháztetőn ágaskodó csillaggal. Az Avantgard verzió már jóval sportosabb fazon, a kistányérnyira hízott Mercedes-embléma pedig átköltözött a hűtőmaszk közepére.

A belső sem maradt változatlan, új a kétrészes dekoráció, amely teljes szélességben végighúzódik a pulton, ez lehet fa- vagy alumíniumhatású betét. A vezető előtt három csőfoglalatos kombinált műszer található, más a szellőzők designja és kerete, a pontot az i-re pedig az analóg központi óra teszi fel. Immáron mindegyik automata kivitelnél eltűnt a kardánalagútról a választókar – kivéve AMG-, helyére fedeles rekesz került. Az előválasztó az új multifunkciós volán mögé, jobb oldalra költözött.

Az opciós lista számos tétellel gazdagodott, különösen a biztonságot növelő elemek száma nőtt. A biztonsági berendezések gyűjtőneve az Intelligent Drive rendszer, melyhez ütközésmegelőző, sávtartó asszisztens és vakításmentes távfény is dukál. A szélvédő mögé helyezett kettős, multifunkciós kamera 45 fokos szögben pásztázza az autó előtti 50 méteres területet, maximális hatótávolsága pedig eléri az 500 métert. A rendszer így képes a közlekedési jelzések, burkolati jelek és a szembejövő forgalom egyidejű és széles spektrumú pásztázására. Az aktív sávtartó asszisztens felismeri a foglalt szomszédos sávot, így véletlen sávváltáskor visszatéríti a járművet a saját sávjába. Az adaptív távfény-asszisztens Plus rendszer éjszaka, lakott területen kívül automatikusan aktiválja a távolsági fényszórót, szembejövő forgalom esetén sem kapcsolja ki, hanem úgy változtatja a fénykéve alakját, hogy az a forgalom többi résztvevőjét ne zavarja.

A korábbi motorpaletta néhány tagját átdolgozták, a 300 CDI BlueEfficiency néven ismert dízelváltozat 300 BlueTec névre hallgat, teljesítménye (231 LE) nem változott. A 350 CDI BE helyét azonban a 350 BlueTec vette át, a korábbi 265 lóerőt a jobb fogyasztás érdekében 252-re korlátozták, a 350-es verzióhoz összkerékhajtás is kérhető. Ennél jóval drasztikusabb átalakuláson ment keresztül a benzines 200-as és 250-es típus. A korábbi 1,8-as blokkot 2,0 literesre cserélték, az új generáció többszöri befecskendezéssel, piezo-porlasztóval, többszikrás gyújtással, kétoldali változó szelepvezérléssel készül. A szegénykeverékes égésnek, a turbófeltöltőnek és az extrém nagyarányú kipufogógáz visszavezetésnek hála jelentősen csökkent a fogyasztás. A 200-as maradt 184 lóerős, a 250-es teljesítménye azonban 204-ről 211 lóerőre nőtt. Utóbbit ki is próbáltuk, a 211 lóerő mellé tisztességes 350 Nm-es nyomaték társul, mely kellő vehemenciával ruházza fel az E-osztályt. Erőteljes gyorsításnál a turbó közbeavatkozásáig minimális késlekedés tapasztalható, ennek mértéke azonban nem zavaró.

A hétfokozatú automata szépen dolgozik, az erőátvitel nem kifogásolható, mégis valahogy nem kerek az összkép. Egy ekkora autóhoz furcsa a négyhengeres blokk, hangja soványka, temperamentuma pedig nem annyira letaglózó, mint várnánk egy ilyen kaliberű Mercedestől. Nem úgy az E 400-as, no, itt már lehet kapaszkodni, meg ülésbe préselődni! A háromliteres, biturbós, V6-os muzsikája már fület gyönyörködtető, és a 333 lóerő sem lebecsülendő. A közel 1,8 tonnás Mercedes álló helyzetből 5,3 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, nemcsak gyorsulása, hanem rugalmassága is bitang jó! Persze a palettán továbbra is megtalálhatók az olyan ésszerűbb darabok, mint például a 200 CDI (136 LE), mely 11,6 milliós indulóárával az E-osztály legjutányosabb áron elérhető spórmodellje.

Összegzés

Tetszetős fazon, bőséges motor, hajtáslánc és váltókombináció, a karosszéria-kínálatról már ne is beszéljünk. A facelift sikeresen felpezsdítette az E-osztály körül a légkört, az ellenfelek hozzá képest most lépéshátrányban vannak. Nem semmi, hogy a frissített E-osztály gyakorlatilag megkapta a következő generációs S-osztály műszaki újdonságait. Egy dolog azonban hiányzik, mégpedig egy barátibb belépőár. Az E 200 CDI (136 LE) 11,6 milliót kóstál, ennél a fő riválisok alapváltozatati erősebbek és olcsóbbak is.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.