Még olyan kamu stíluselemekkel sem tűnik „túlspilázottnak" ez az Opel OPC, mint az agresszív kialakítású orrkötény funkció nélküli oldalsó beömlői. Sőt! A diffúzorba integrált kidörgőkkel a hátsó lökhárító is durván hatásos, amit 100 ezer forintos opcióként az eredetinél vagányabb kétszintes tetőspoiler és masszív küszöbtoldatok fokoznak tovább. Veszettül látványosak az ugyancsak feláras (90 000 Ft) 20 colos alufelnik is, a rajtuk feszülő 245/35-ös abroncsokkal és a mögülük elővillanó Brembo féknyergekkel és perforált tárcsákkal. A tesztautót ráadásul LED-es nappali menetfényű, adaptív xenon fényszórókkal (267 000 Ft) és LED-es hátsó lámpákkal (81 000 Ft) is felvértezték.
Az utastér ötszemélyes ugyan, de hátra nem leányálom bemászni, a passzentos helykínálat és a lőrésszerű ablakok miatt pedig az utasoknak bezártság-érzete lehet. Persze amúgy is a vezetőülésből igazán vérpezsdítő az Astra OPC: a Recaro kagylóülésekre (fűthetők, az ülőlapon és a háttámlán is szabályozható oldaltámasszal) elég ránézni, hogy az egekbe szökjön az ember pulzusa. Ezen kívül jó fogású a 360 mm átmérőjű, alul lapos multifunkciós sportkormány. Aztán a masszív váltógomb, alumínium pedálsor és karbonutánzatú dekorelemek emelik a nívót, nem is beszélve az első utasok mögé nyúló panoráma-szélvédőről, ami ragyogó kilátást nyújt. Legalábbis felfelé, merthogy a vaskos és meredeken döntött A-oszlop nagyon sokat kitakar. Én épp a kanyar csúcspontját nem láttam rendesen, ami egy ilyen telivér gépnél szerpentinen és versenypályán sem lenne hátrány.
A prémiummárkáktól eltekintve az Astra OPC pillanatnyilag a legizmosabb sportkompakt: 280 lóerőt és 400 Nm nyomatékot zúdít az első kerekekre! A 2,0 literes turbómotor pontosan reagál a gázpedál parancsaira, energikusan pörög fel és határozottan ejti a fordulatot. Karaktere is jól eltalált, szinte alapjárattól kezdve remekül terhelhető és erőteljesen húz, majd 2000-es fordulatnál kegyetlenül odacsap és vadul meglódítja az Astrát.
Sajnos a hatfokozatú sebességváltó karja hosszú utakon és kissé akadósan jár, de határozott kezeléssel viszonylag gyorsan lehet kapcsolgatni. Így aztán a tekintélyes önsúly (1550 kg!) és a hosszú váltó-áttételezés (a kettes vége 110 km/óra) dacára az OPC 6,0 másodperc alatt rongyol százra, és autópályán akár 180-as tempóról is nagyot lép. Pörgetve a négyhengeres egyre jobban kiereszti fémesen karcos hangját és a turbó is süvít becsülettel.
Az Astra GTC 1.6 Turbóhoz képest 10 mm-rel leültették az OPC-t, a MacPherson első-, és az egyszerű csatolt lengőkaros hátsó futóművet alaposan felkeményítették, 30 százalékkal feszesebb rugókat használtak, széria a FlexRide adaptív lengéscsillapítás, továbbá elöl korlátozott zárású sperrdiffit és HiPerStrut függőcsapszeges felfüggesztést is bevetettek. Ennek ellenére bőven van hajtási befolyás a kormányon, úgyhogy kanyargós úton bizony küzdeni kell a kocsival.
Kormányzása direkt, és a menetdinamika-szabályzóval (Normál, Sport, OPC mód) csökkenthető a rásegítés mértéke – elegendő mennyiségű és egyre tisztább visszajelzéseket kapunk. Ezzel együtt a gázreakció agresszívabb, a csillapítás pedig keményebb lesz: fürgén veti rá magát az ívekre, minimális karosszériadőléssel és stabilan fordul.
A négydugattyús nyergek keményen harapnak a 355 mm-es tárcsákra, de a fékerő érzéssel adagolható, a menetstabilizáló rendszernek pedig van egy engedékenyebb ESP Sport üzemmódja, vagy teljesen ki is kapcsolható.
Annyi biztos, hogy a normál menetprogramban vállalható a rugózása, eco-üzemmódban és a start-stop rendszerrel pedig a fogyasztása sem egy rémálom. Szóval a hétköznapi használhatóságnak legfeljebb a háromajtós kasztni szab határt.
A BiTurbo CDTI Astra sportosabb megjelenéséről ismerhető fel. A két feltöltővel (egy kisebb és egy nagyobb) lélegeztetett gázolajos motor pedig a háromajtós GTC (8 080 000 Ft) mellett az ötajtós (7 180 000 Ft) és a Sports Tourer kombihoz (7 380 000 Ft) is rendelhető.
A BiTurbo CDTI Astra sportosabb megjelenéséről ismerhető fel. A két feltöltővel (egy kisebb és egy nagyobb) lélegeztetett gázolajos motor pedig a háromajtós GTC (8 080 000 Ft) mellett az ötajtós (7 180 000 Ft) és a Sports Tourer kombihoz (7 380 000 Ft) is rendelhető. Tetszett l vérpezsdítő látvány
l nyers erő, motorhang
l vezetési élmény
l ár-érték arány
Nem tetszett
l körkilátás
l darabos váltó
Összegzés
Nem csak a megjelenése és a teljesítménye, hanem az Astra OPC ár-értékaránya is versenyképes. A sportkompaktok mezőnyének leglátványosabb és jelenlegi legerősebb darabja 8,35 millió forintba kerül.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.