BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szakmai vitanap a középtávú stratégiáról

KERET A kormány március közepén ban elfogadott határozata értelmében május 31-ig kell benyújtani a kormánynak a középtávú logisztikai stratégiát (KLS). A Nemzetgazdasági Minisztérium vezetésével, a logisztikai ágazat szakmai szövetségeivel és az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. közreműködésével készülő KLS-ről a héten szakmai egyeztetést tartottak a szektor képviselői.

Nyolc-tíz évet elvesztettünk – mondta Chikán Attila, a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság társelnöke a korábbi logisztikai stratégiák célkitűzéseit és a realizált eredményeit áttekintő előadásában. Már a 2005-ben készített, Magyarország, mint logisztikai központ című dokumentumban megfogalmazták a fő célokat: hazánk versenyképességének javítása, és a növekedés elősegítése. Katasztrofálisnak minősítette a logisztika jogszabályi hátterét. Páratlannak nevezte a Logisztikai Egyeztető Fórum megalakulását és működését.

Bárdos Krisztina, az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója a stratégia kialakításának folyamatáról és a jelenlegi készültségi állapotról szólva is kiemelte a logisztikai szektor összefogását és együttműködését az elkészítése során. Elmondta, hogy a logisztika az elmúlt évtizedben a globális gazdaság egyik meghatározó tényezőjévé vált.

A globális logisztikai piac a becslések szerint eléri a globális GDP 13,8 százalékát, (mintegy 6700 milliárd dollár). Az Európai Unió és az Egyesült Államok logisztikai teljesítménye egyaránt évi 1200 milliárd dollár körüli.

A fejlett országok logisztikai piaca általában az éves bruttó hozzáadott értéküknek 10–17 százaléka, Magyarországon hat százalék körül mozog, vagyis az előbbiek átlagához való felzárkózás folyamata önmagában is jelentős növekedéssel járna.

Bárdos Krisztina fontosnak tartja, hogy ne tranzit ország legyünk, hanem legyenek értéknövelő tevékenységek. A stratégia nemcsak a 2014–2020 közötti európai uniós pénzügyi tervezési időszak forrásaihoz rendelhető logisztikai pályázatok kiírásához ad keretet – fogalmazott. Kulcstényező, hogy legyen képes a logisztika a kívánatos gazdasági súlyát betölteni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.