Egyelőre tart a magyar e-kereskedelem lendülete
Bár egyre több online kereskedő kerül a milliárdosok klubjába, a múlt évre vonatkozó beszámolókat böngészve az is jól látszik, hogy a komoly nyereségre még várni kell.
A pozitív trenddel ellenkező irányba mozdult az egyik legrégebbi és talán legismertebb hazai internetes áruház, a Shopline (korábban Bookline), amely ugyan 4,1 milliárd forint feletti bevételt ért el tavaly, azonban ez elmaradt a 2011-estől, igaz a különbség mindössze 70 millió forint volt. További rossz hír, hogy a BÉT-en jegyzett Shopline-webáruház Nyrt. a 2011-es 163 millió forintos nyereséget követően 42,8 milliós veszteségről számolt be a múlt évben.
Csak kis mértékben tudta növelni a szintén a magyarországi online áruházak korai generációját képviselő Ebolt Kft., a cég 1,2 milliárd forintos bevételt ért el 2012-ben, míg egy évvel korábban 1,15 milliárdosat. Jó hír a vállalat tulajdonosai számára, hogy sikerült javítani a működési hatékonyságot, igaz a nyereség tavaly még így is csak éppen meghaladta az egymillió forintot.
Hatalmasat nőtt viszont a JátékNet.hu webáruház, a 2006 őszén indult családi vállalkozás éppen hogy kimaradt a milliárdosok klubjából a tavalyi 999,8 millió forintos bevételével, ami 450 milliós többletet jelentett 2011-hez képest. A cég nyeresége pedig 17-ről 41,6 millió forintra nőtt.
Még látványosabb forgalombővülést ért el az Ármátrix Kft., a bemutatoterem.net működtetője, négyszeresére, növelte bevételét egy év alatt, igaz,még veszteséges.


