A Sandero pultjának formája modern, az anyagok persze nem a legjobbak, de hát csodát ne várjunk egy ennyire olcsó kisautótól. Inkább örüljünk annak, hogy van tempomat (60 000 Ft), tolatóradar (60 000 Ft), az elöl ülőket alapáron négy légzsák óvja (az oldalsók fej-mellkas párnák), és van hétcolos, érintőképernyős navigátor is. Kezelése egyszerű, grafikája szép, hazai adatbázisa korrekt, ráadásul USB-bemenet, vezeték nélküli telefonkihangosító, és kormány mögüli rádióvezérlés is dukál hozzá. Mindezt 70 000 forintért adják (!), aki pedig teljes Európa-térképcsomagot szeretne, további 35 000-ért megkaphatja.
Az első ülések hozzák az elvárható komfortot, talán a lapjuk lehetne valamivel hosszabb. Az első elektromos ablakmozgatás kapcsolóit a középkonzolba integrálták, a hátsókat pedig a két első ülés közé – egyik sem esik kézre. A Renault raktárán maradhatott egy nagyobbacska szállítmány a Twingóból ismerős, kürtkapcsolós indexkarból, ennek kezelése is megszokást kíván. A kesztyűtartó mély és nagy, a váltó előtt dupla pohártartó, apró szépséghiba, hogy a kitüremkedő középkonzol miatt a félliteres palackokat csak enyhén döntve tudjuk elhelyezni.
A szellőzés hatásos, de a ventillátor 1-es állásnál nagyobb fokozatban már zajos. A második sorban bőséges hely várja az utasokat, ami nem csoda, hiszen 2580 mm-es a tengelytáv. Alkalomadtán hátra akár hárman is beülhetnek, a fejtámaszok kellően magasra húzhatók ki, a középső padlóborda pedig alacsony.
A raktér is tágas, a 320 literes érték ebben a szegmensben dicséretes, kár, hogy az ülőlap nem hajtható előre, bővítéskor pedig lépcső keletkezik. Sok ponton visszaköszön, hogy igyekeztek minimalizálni az előállítás költségeit. A fényezett raktérküszöböt nem óvja műanyag koptatóbetét, a kalaptartó hátsó felfogatása nem a szokásos, bepattintós/forgópántos elven működik. Annak végét úgy öntötték ki, hogy képes legyen a kinyitáshoz szükséges mozgás megtételére – nem túl tartós megoldás, az egyik oldalon már le is tört. A Sanderóhoz nem jár külön szervizkönyv, azt a kezelési leírás hátuljában találjuk, ezzel megspóroltak egy keményfedeles füzetet és némi nyomdaköltséget. Lazán elfér viszont a padló alatt a normál pótkerék (15 000 Ft), amit manapság sokan elhagynak.
A Sandero orrában a modern, háromhengeres, turbófeltöltésű Renault blokk dolgozott.
A mindössze 898 cm³-es motorból tisztességes 90 lóerőt és 135 Nm-es nyomatékot préseltek ki. Háromhengeres hangja jellegzetes, karaktere passzol az autóhoz, zavaró lármáról nem beszélhetünk. Nyomatékát kissé magasan, 2500-as fordulatszámtól adja csak le, viszont innentől meglepő tűzijáték következik! Ki sem néznénk egy Daciából (önsúly: 962 kg) a 11,1 másodperces százas sprintet, s az autópályára történő felhajtás sem izzadságos. Utóbbiban nagy szerepe van az ugyan kissé karcosan járó, viszont optimális áttételű váltónak, ugyanis harmadik fokozatban megfutja a Sandero a 130-at. Jól tűri a tartós sztrádatempót, innen még elfogadhatóan gyorsul, az emelkedők megmászása sem jelent akadályt. Városi forgalomban az ECO-gomb aktiválásával mérsékelhető a fogyasztás. Utóbbi visszavesz a motor teljesítményéből, és a szellőzést is takarékosabb módon üzemelteti, jó, hogy padlógáz hatására automatikusan visszatér a teljes 90 lóerő. Azonban pont a fogyasztás területén vérzik el az izgalmas kis kerregő, a mért 8,7 literes átlag még a bejáratás dacára is magas.
A kormányzás nem túl közvetlen, sokat is kell vele bíbelődni, ütközéstől-ütközésig 3,2 fordulatot tesz meg. A futómű hangolása igen komfortos, fekvőrendőr, kátyú nem akadály, ahogy a magasabb járdaszegélyekre is könnyedén mászik fel a Sandero. A 163 mm-es szabad hasmagasság átka azonban, hogy hirtelen terhelésváltáskor, kikerüléskor nagy a karosszéria oldalirányú mozgása.
A 0.9 TCe Arctic változat 2,69 millióért vihető el, pont annyiért, amennyiért akár az off-roados, fényezetlen elemekkel telitűzdelt, megemelt hasmagasságú (207 mm) Stepway Ambience is választható.
A kétmilliós alapváltozatot 75 lóerős 1,2-es mozgatja, ez a blokk akár LPG-gázos kivitelben (2 440 000 Ft) is rendelhető. A legolcsóbb 1,5-ös dízel(75 LE) 2,99 millió forint, míg az erősebb, 90 lovas csak 100 ezerrel kerül többe. Elfogadható a Sandero alapgaranciája (3 év/100 000 km), mely jelképes felárért (79 990 Ft) akár 6 év/100 000 km-re is meghosszabbítható.
ár-érték arány
dinamika
tágas belső
Nem tetszett
fogyasztás
néhol filléres megoldások
ablakemelő kapcsolók
Összegzés
Aki olcsó, tágas kisautóra vágyik, ami szinte a kompaktok helykínálatát nyújtja, a Sanderóval jól fog járni. Megfontolandó az extrák között csemegézni, az árak barátiak, a navigátorra feltétlen érdemes áldozni.
ár-érték arány
dinamika
tágas belső
Nem tetszett
fogyasztás
néhol filléres megoldások
ablakemelő kapcsolók
Összegzés
Aki olcsó, tágas kisautóra vágyik, ami szinte a kompaktok helykínálatát nyújtja, a Sanderóval jól fog járni. Megfontolandó az extrák között csemegézni, az árak barátiak, a navigátorra feltétlen érdemes áldozni.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.