BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szívdobogtató a 6-os Sportkombi

Akármilyen jó autó is volt a kifutó Mazda6-os, sajnos „rosszkor volt rossz helyen”. Mivel nem sokkal a 2007 őszi premierje után vette kezdetét a gazdasági világválság, nem hozta a várt eredményeket. Úgyhogy a tervezők a harmadik generáció kapcsán „odatették magukat”: a korszerű Skyactiv tömeg- és fogyasztáscsökkentő építőelemek köré lenyűgöző formát alkottak

Hirtelen nem is emlékszem, hogy japán autó utoljára mikor bírt ekkora érzelmi töltettel – miközben tipikusan Mazda: az új 6-os megdobogtatja a szívet. Mondjuk ezúttal szinte mindent alá is rendeltek a Kodo (a mozgás lelke) stílusirányzat szentségének, az A-oszlopokat például – tehát gyakorlatilag a teljes utascellát – az eddigihez képest 10 centivel hátrébb tolták. Így aztán a méretnövekedés dacára leheletnyivel passzentosabb a Sportkombi belseje.

A műszerfal látványától azonban nem fogunk hátast dobni. Legnagyobb erénye, hogy precízen kidolgozott és gyorsan áttekinthető – egyedül a kvarcóra került mélyre, ráadásul beleolvad a klíma kijelzőjébe. Az 5,8 colos, színes érintőképernyős fejegység a második Challenge felszereltségtől széria, és „taperolás” helyett a HMI Commander egérrel is vezérelhető, a TomTom navigáció felára pedig jutányos 139 000 forint. Ezen a szinten már városi koccanásgátló, míg eggyel feljebb (Attraction) már távolsági fényszóró asszisztens, holttérfigyelés és sávelhagyásra figyelmeztetés is jár az autóhoz.

Praktikus megoldás, hogy a csomagtérajtóval együtt „nyílik” a takaróroló, amit használaton kívül a padló alatt kialakított rekeszben lehet elrejteni – ez alacsony küszöbbel és a tágas nyílással együtt ez kényelmesebbé teszi a pakolást. Ennél csak a Karakuri ülésmechanizmus ötletesebb, hiszen a bővítéshez elég az oldalfalon található karokat meghúzni, és a 60:40 osztású támlák síkba dőlnek.

A 2,2 literes Skyactiv-D gázolajos már a „szerényebb” teljesítményű, 150 lóerős változatban is rendkívül megnyerő. Hidegindításkor és erőteljes gyorsításkor sem nyers vagy tolakodó a hangja, üzemmelegen pedig felettébb kifinomult a világ legalacsonyabb sűrítésű (14:1) dízelmotorja, csendesen és vibrációmentesen jár. Pontosan és élénken reagál a gázadásra, s mivel a két turbófeltöltő közül a kisebbik szinte azonnal munkához lát, már alulról is intenzív húzása van. Ráadásul kiválóan terhelhető a négyhengeres, köhögés és rángatás nélkül viseli, amikor a forgalommal csorogva nagyon hamar felkapcsolgatunk. Ugyanakkor az sincs ellenére, ha megkergetjük, lelkesen pörög fel és a nagyobbik turbó nem hagyja, hogy magas fordulaton lankadjon a potenciálja. A 2,2-es lendületesen viszi a korábbinál 70 kilóval csekélyebb tömeget, az előzési rugalmasság határozott, s akár 150-es tempóról is nagyot lép, ha éppen úgy hozza szükség.

Városban a start-stop rendszer és az i-Eloop kondenzátoros „energia-menedzser” segít takarékoskodni, a fedélzeti számítógép (monochrome kijelzője borzasztó elavultnak tűnik) információja szerint nem is kevés sikerrel: csendes forgalomban akár 6,0 liter alatt elmászkálhatunk, de dugóban ácsorgással kombinálva is beéri 7,0 körül. Ugyanakkor Budapest-Miskolc viszonylatban, tempomat 130-as autópálya-sebességnél 7,8 literes értéket produkált, ami nagyon sok, míg visszafelé hasonló körülmények között 6,8-at jelzett, ami még mindig nem kevés - a különbségre nem találtunk magyarázatot. Őszintén szólva az általunk mért 6,6 l/100 km-es átlagnál jobbra számítottunk.

Szerencsére vezetési élményével mindenért kárpótol a Mazda6-os. A hatfokozatú sebességváltóval öröm kapcsolgatni, precízen megvezetett és rövid utakon jár, a fék nyomáspontja könnyen kitapintható, ereje érzéssel adagolható. Kormányzása közvetlen és pontos, elegendő visszajelzéssel szolgál, a kocsi pedig jól manőverezhető (csak a 12 méteres fordulókör elég nagy), agilisan követi az iránymutatást.

A futómű feszes hangolású, tehát az útviszonyokról hiteles képet kapunk, de még a 19 colos alufelnikkel és 255/45-ös gumikkal együtt sem pattogós az autó. Ellenben nagyon ott van az úton, nagy tempónál is stabilan és szerény oldaldőléssel fordul.

Műszaki adatok

Összlökettérfogat: 2191 cm3

Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó-dízel

Maximális teljesítmény:

110 kW (150 LE) 4500/perc

Maximális forgatónyomaték:

380 Nm 1800-2600/perc

Hosszúság/szélesség/magasság:

4805/1840/1475 mm

Tengelytáv: 2750 mm

Nyomtáv elöl/hátul: 1595/1585 mm

Fordulókör: 12,0 m

Saját tömeg/teherbírás: 1495/595 kg

Csomagtér: 522/1648 l

Üzemanyagtank: 62 l

Gyorsulás 0–100 km/h: 9,1 s

Maximális sebesség: 210 km/h

Város/országút/vegyes: 5,5/3,8/4,4 l/100 km

Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km

CO2-kibocsátás: 116 g/km

A modell alapára: 6 499 900 Ft*

A tesztelt modell ára: 7 069 900 Ft

* Mazda6 Sedan/Sportkombi 2.0 Skyactiv-G (145 LE) Emotion


Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó-dízel

Maximális teljesítmény:

110 kW (150 LE) 4500/perc

Maximális forgatónyomaték:

380 Nm 1800-2600/perc

Hosszúság/szélesség/magasság:

4805/1840/1475 mm

Tengelytáv: 2750 mm

Nyomtáv elöl/hátul: 1595/1585 mm

Fordulókör: 12,0 m

Saját tömeg/teherbírás: 1495/595 kg

Csomagtér: 522/1648 l

Üzemanyagtank: 62 l

Gyorsulás 0–100 km/h: 9,1 s

Maximális sebesség: 210 km/h

Város/országút/vegyes: 5,5/3,8/4,4 l/100 km

Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km

CO2-kibocsátás: 116 g/km

A modell alapára: 6 499 900 Ft*

A tesztelt modell ára: 7 069 900 Ft

* Mazda6 Sedan/Sportkombi 2.0 Skyactiv-G (145 LE) Emotion Tetszett szívdöglesztő formaterv

minőségérzet

variálhatóság, praktikum

műszaki igényesség

vezetési élmény

Nem tetszett

műszeregység

monochrome kijelzője

tesztfogyasztás

Összegzés

A hosszú tengelytávú (+8 cm) szedánt és a kombit azonos árban kínálja a Mazda - ötajtós ferdehátú már nincs a kínálatban. Szintén közös bennük, hogy az MX-5-ös Jinba Ittai-érzéséből sikerült valamennyit átmenteni: a 6-os együtt él és mozog a vezetővel, mint a ló és a lovasa. -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.