SZABÁLYOZÁS A használatarányos elektronikus útdíjfizetés július elsejei bevezetése óta százmillió forintnyi eltérés halmozódott fel a valós úthasználat és a kiszámlázott összeg között a fuvarozók érdekképviseletei szerint, ezért a rendszer átmeneti leállítását kérik. Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének (FUVOSZ) főtitkára több konkrét példát is említett a téves számlázásra, így például az autópálya felett, nem fizetős úton áthaladó kamion után is 2400 forintos fizetési kötelezettséget állapított meg a rendszer. Sőt, arra is akadt példa, hogy egy jármű kapcsán 3 napra 7 ezer kilométernyi megtett távolságot mutatott ki a rendszer, ami lehetetlen, hiszen ehhez folyamatosan közel 100 kilométer/órás sebességgel kellett volna haladnia – hangzott el a több fuvarozói szervezet által tartott tegnapi sajtótájékoztatón.
Az egyeztetés hiányát, illetve az előre történő fizetést kifogásolta Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára – derül ki az MTI tudósításából. Problémát jelent az is, hogy az útdíjat az elemiútdíj-köteles útszakasz teljes hosszára kell fizetni akkor is, ha csak 200 métert megy azon a teherautó, illetve hogy nem módosítható a kifizetett útirány, ha a feladó menet közben változtat a szállítási címen.
„A 300 ezer úthasználónak mindössze egy százaléka reklamált az e-útdíj bevezetésének első hetében, de a fedélzeti eszközök szaporodásával a problémák csökkennek” – mondta tegnapi sajtótájékoztatóján Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára.
Közölte azt is: az első heti útdíjbevétel meghaladta a 2,8 milliárd forintot, a díj nagysága versenyképessé teszi a vasutat a közúti szállítással szemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.