Már az is váratlan meglepetést okozott, hogy az eredeti félmilliárd eurós beruházási tervekkel szemben februárban egy újabb, 130 millió eurós gyárbővítést jelentett be az Opel. Ezek után néhány hete jött a hír, még egy 60 millió eurós csomagról is döntött az anyacég.
A nem egészen három hete bejelentett hatvan millió euróval együtt 690 millió euróra emelkedik az az összeg, amelynek magyarországi befektetését az elmúlt három évben határozta el a rüsselesheimi központ, amely 1990-től az elmúlt év végéig összesen 1,4 milliárd euró értékű beruházást hajtott végre hazánkban.
A 2011 márciusában kezdődött 500 millió eurós építkezés sorozat tehát nem zárult le azzal, hogy tavaly szeptemberben felavatták azt a 32 ezer négyzetméteres csarnokot, amellyel az eredeti, ugyanekkora gyártóüzemet kibővítették, helyet adva az új Opel motorcsalád sorozatgyártásához szükséges 270 egységből álló új gépparknak.
Az idén bejelentett két beruházási terv végrehajtásával 1600 négyzetméterrel növelik az üzemépületet és összesen 200 új munkahely létesül két éven belül az elmúlt évben átlagosan 656 saját alkalmazottal dolgozó vállalatnál. És persze bővül a termelési kapacitás is, és bővül a gyártmánypaletta. A 60 millió euró révén a gyártósorok egy részének átalakításával nem csupán tovább növekszik a gyártó- és szerelősorok rugalmassága, hanem új berendezések telepítésével a cég alkalmassá válik az eddig gyártott motortípusokon felül továbbiak – többek között 1,8 literes motorok – előállítására is.
Az új, úgynevezett Flex-üzemben februárban indult az 1,6 literes benzin- és dízelmotorok sorozatgyártása. A jövő év májusában kezdődik a motorgyár harmadik, az ezer köbcentis, háromhengeres motorcsaládjának kibocsátása, majd körülbelül egy év múlva – a legfrissebb terveknek megfelelően – egy legfeljebb 1400 köbcentis motor is készülhet már Szentgotthárdon. Az Opel 2015 januárjától számít az eredetileg évi félmillió motor kibocsátására tervezett Flex-üzem megnövelt kapacitására.
Az Opel Szentgotthárd Kft. tavaly 222,6 ezerről 290 ezer darabra növelte motorgyártását, az idei évben pedig várhatóan elérik a 336 ezret. A szűkülő európai piaci trenddel ellentétes növekedés annak köszönhető, hogy tavaly áprilisban megkezdődött a kiszállítás az anyavállalat, a General Motors amerikai és mexikói gyáraiba. Ugyanakkor tízezres nagyságrendben szállítanak Kínába és Dél-Koreába is. A cég most a régi 1,6 és 1,8 literes motorokat gyártja a tengerentúlra, ahová 33 ezret szállítottak a Szentgotthárdon készült 326 ezer hengerfejből is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.