A nyugat-európai autóeladások júliusban 4 százalékkal, 950 444 darabra emelkedtek, az LMC Automotive elemzése szerint a helyzet az év hátralévő részében lassan javul majd. Más kérdés, hogy az éves szintre vetített 11,5 milliós eladás gyengébb az előző hónapokban mértnél és a cég szerint 2013-ban összességében 3 százalékkal csökkennek majd a nyugat-európai autóeladások. Ez a negatív adat persze jobban mutat, ha a tavalyi évre vonatkozó 8 százalékos eséssel vetjük össze. A túlzott bizakodás azonban korai: Németországban ugyan júliusban 2 százalékkal emelkedtek az értékesítések, de az év első hét hónapjában 7 százalékos visszaesést mértek Európa legerősebb gazdaságában.
A Lehman Brothers 2008-as bukásával véget ért az autóipar számára egy korszak, ami a jelek szerint jó ideig nem is tér vissza. A 2007-es rekordhoz képest csaknem negyedével kevesebb autót adnak el az autógyártók nyugat-Európában. És bár 2008-ban és 2009-ben a roncsautó programok és más, a szektornak adott támogatások még segítettek, a piac gyakorlatilag folyamatos lejtmenetben van.
Az Automotive News ismét feltette a kérdést az illetékeseknek: mikor érhet véget a fekete széria. Ebben a tekintetben talán a Daimler vezetése a legbizakodóbb: meglátásuk szerint az értékesítések elérték a legalacsonyabb szintet és a következő félévben fokozatos javulás várható. Stephen Odell, a Ford Europe vezérigazgatója úgy fogalmazott: „egyelőre nem számítanak növekedésre, de bizonyos pozitív jelek arra utalnak, hogy stabil maradhat a piac. Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vezetője azonben még az óvatos derűlátást sem engedi meg magának: szerinte legjobb esetben is csak szinten maradhat a szektor idén és jövőre, a reálisabb forgatókönyv pedig egy újabb visszaesés, még ha nem is olyan intenzív, mint az elmúlt években.
Ha valaki ijedezni akar, akkor érdemes az Alix Partners restrukturálási szakértőinek véleményét elolvasnia: Stefano Aversa társelnök a helyzettel kapcsolatban úgy fogalmazott: „mostantól a mozdulatlanságot tekinthetjük felívelésnek”. A cég szerint jövőre 12 millió darabra esnek vissza a nyugat-európai autóeladások és a helyzet 2019-ig változatlan marad. Az IHS Automotive pedig egyenesen úgy látja, hogy az öregedő társadalom és így az egyre kevesebb új potenciális autótulajdonos kombinációja Nyugat-Európa demotorizálódásához vezet. Carlos de Silva vezető elemző szerint 2020-ig nem szabad arra számítani, hogy a piac akár csak megközelíti a válság kitörési előtti csúcsot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.