Miután a Volkswagen konszern 2011-ben felvásárolta a Porsche Holdingot, lehetőség nyílt arra, hogy a bevált Weltauto programot teljes világhálózatára kiterjessze. Így az ősz beköszöntével az Amerikai Egyesült Államoktól kezdve, Németországon át Japánig mindenhol Das WeltAuto név alatt kínálják a használtautókat.
A Porsche Holding az 1991-ben Ausztriában hozta létre a Weltauto üzletágaz, hogy támogassa az új kocsik értékesítését, mert ezáltal lehetőség nyílt a használt autók beszámítására. Az így megvásárolt autókat – a piacon egyedülálló módon – garanciával, s egyéb kiegészítő szolgáltatásokkal értékesítették tovább. Az alapítás után szűk tíz évvel, 2000-ben a Porsche Hungária hálózatában is megjelent a Weltauto márkanév.
„A Volkswagen csoport vezetősége által támasztott feltételek a korábbiaknál jóval szigorúbbak voltak, így az átállás előtt a hazai márkakereskedések hosszas auditáláson mentek keresztül. A hálózatunk nagy része megfelelt és minimális lemorzsolódás mellett új partnerek is megjelentek a palettán. Így 38 telephellyel tartani tudtuk a korábbi kereskedői számot” – mondta Horváth Zoltán, a Das WeltAuto márkaigazgatója, hozzátéve, hogy a hálózat várhatóan tartani fogja a 6500 darabos éves értékesítési szintjét, mivel a használt autó piac iránt a várakozásoknak megfelelően továbbra is növekvő az érdeklődés.
A Datahouse adatai szerint az első nyolc hónap alatt 290 802 autó váltott tulajdonost 10,7 százalékkal több, mint az elmúlt év azonos időszakában. Amíg tavaly 53 533 használt kocsit hoztak be külföldről, addig az idei augusztus végéig már több mint 40 ezret. A használtimporttal kapcsolatban Horváth Zoltán megjegyezte, hogy egyre öregebb modellek jönnek a magyar utakra. Tavaly 10,6 év volt a kocsik átlagos kora, idén nyolc hónap alatt viszont 10,8 évre emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.