BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mitől innovatív egy vállalat? – Így látják a sikeres cégvezérek

A Világgazdaság „Versenyképes vállalat = versenyképes gazdaság” című konferenciájának kerekasztal-beszélgetésén sikeres cégek vezetői mutatták be filozófiájukat.

A kerekasztal-beszélgetésen Tóth Béla, a Gyermelyi Zrt. elnök-vezérigazgatója, Takács Zoltán, a Budapest Bank vállalati értékesítési vezetője, Rátai Dániel, a Leonar3Do fejlesztési igazgatója és Vészi Gábor, a Prezi műszaki vezetője vett részt.

Tóth Béla elmondta: az 1971-ben alapított Gyermelyi az organikus fejlődést részesíti előnyben, és a vertikális integráció fejlesztésére helyezi a hangsúlyt. A társaság az elmúlt évtizedekben több céget megvásárolt, és ezeknél mindig komoly fejlesztést hajtott végre. A társaság jelenleg több beruházást hajt végre: egy baromfiistállóval az ország legnagyobb tojástermelőjévé válik, tavaly átadott malmához pedig búzatárolót épít.

Takács Zoltán kiemelte: az, hogy a Budapest Bank a nyereséges nagybankok közé tartozik, részben a konzervatív üzleti modellnek, részben a kockázatokat reálisan értékelő hitelezési politikának köszönhető. A hitelintézet nem foglalkozott többek között sem projektfinanszírozással, sem önkormányzatok hitelezésével – emelte ki Takács Zoltán.

A Varázsceruza című lengyel rajzfilm, gyerekrajzok, versenyek, még több verseny, cégalapítás, és „hegyeket megmozgató hit” – sorolta Rátai Dániel, 3 dimenziós virtuális valóság megjelenítését kidolgozó, San Francisco-i irodáját nemrégiben megnyitó Leonar3Do gyökereit és filozófiai alapvetését.

A Prezi még nem sikeres – szögezte le Vészi Gábor. A pénzügyi siker már megvan, de a cél sokkal ambiciózusabb: 2 milliárd felhasználó és a világ jobbá tétele. Ezzel a misszióval a kollégák is motiválhatók, és keményen dolgoznak azon, hogy a társaság valóban sikeres legyen.

Az ideális kkv-ügyfél az, amely partnernek tekinti a bankját – mondta Takács Zoltán. A magyar kkv-k tulajdonosai inkább szakemberek, mint cégvezetők, a Budapest Bank által nyújtott szolgáltatások ebben is segítik őket.

Nincs az a pénz, amiért a Gyermelyit eladnánk – mondta Tóth Béla egy kérdésre válaszolva, és beszámolt arról, hogy 20 éve a Barilla ajánlatát is elutasították. A Leonar3Do csak akkor menne bele egy akvizícióba, ha az a társaság vízióinak megvalósulását támogatná, és hasonlóan vélekedett Vészi Gábor is a Prezivel kapcsolatban. Szinte kizárható, hogy eladják a Prezit – mondta.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.