Az Opel jelenleg is zajló modellfrissítésének egyik alaplépése az új típusokhoz tartozó motorok gyártókapacitásának megteremtése. Mivel a márka egyik legnagyobb motorgyára épp Szentgotthárdon található, minket is nagyban érint a kérdés: 38 milliárd forint beruházással, újabb 1600 m2 gyártósorral és seregnyi magyar munkással bővült az Opel magyarországi motorgyára. Az új üzem felel ugyanis az 1,0 literes háromhengeres, a négyhengeres 1,4-es és 1,6-os benzines, illetve a négyhengeres 1,6-os dízelmotorok gyártásáért.
A most megépített üzemben egy soron, egy időben többféle motor készül, így jobban lehet igazodni a változó vevői igényekhez. Csupán a dízel- és a benzinmotorokat kell elkülöníteni, ám a komplett sorok átállítása is hamar megy, ha az értékesítés úgy kívánja. A gyártás elején egy adaptert szerelnek minden egyes munkadarabra. Az azonos műveletet végző gépek pedig egymás mellett, egy cellában kapnak helyet, így ha valamelyiket le kell állítani, az nem blokkolja a teljes gyártósort. A különféle alkatrészeket ugyanakkor valahogy fel is kell ismerni, ezért minden munkadarab egyedi azonosítót is kap. Ez gyakorlatilag egy QR kód, amelyet minden berendezés leolvas. De nem csak a megmunkáló gépek, hanem a minőség ellenőrző állomások is „be vannak kötve.” Az egyes munkafázisok eredményét pedig feltöltik a központi adatbázisba, így minden visszakövethető.
Ha egy adott hiba túl sűrűn fordul elő, hamar visszakereshető, melyik gép nem működik jól, így a hibát is gyorsabban lehet orvosolni, és kevesebb lesz a selejt is. Márpedig ilyen drága és komplex alkatrészek előállítása esetén ez elengedhetetlen a nyereséges működéshez. De ezt a szentgotthárdiak is tudják, elvégre az üzem mára az Opel egyik legfontosabb gyárává nőtte ki magát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.