TANÁCSADÓ A lökhárítók mérete az évtizedek alatt jelentősen megnőtt, ma a kocsik fél elejét és hátulját elfoglalják. Könnyen sérülnek, de szerencsére a javításuk sem nehéz. A lökhárítók sérülése jellemzően ijesztően néz ki, hiszen rendszerint nagy felületű és méretű, fényezett alkatrészekről beszélünk. Mivel azonban rugalmas műanyagokból készítik, sok sérülést maradandó alakváltozás nélkül átvészelnek, így csak esztétikai korrekcióra van szükség. A lökhárítók alatt elhelyezett energiaelnyelő elemek is gyakorta sérülés nélkül átvészelik a kisebb koccanásokat, de persze előfordul, hogy nagyobb a baj. Hogy ez kiderüljön, mindenképp le kell szerelni az elemet.
Míg régen, a nehéz fém lökhárítókat pár nagy csavar tartotta, addig ma, a jóval nagyobb, de jelentősen könnyebb utódaikat sok kis sróf rögzíti. Esetünkben, egy Skoda Octavián ki kellett húzni a fényszórókat, mert azok alatt is van csavar, oldani kellett a kerékdobok és a haspajzs felé eső részek kötéseit. Emellett egy sor csavar jutott a lökhárító felső élére, valamint ki kellett pattintani a középső légbeömlő rács oldalelemeit, hogy a mögöttük lévő csavarok is hozzáférhetők legyenek. A ködlámpák és helyzetjelzők csatlakozóit a félig leemelt lökhárítón oldani kellett, majd a munkaasztalra mehetett az elem, ahol kiszerelték a középső rácsot és a ködlámpa-helyzetjelző egységeket. Érdekes, hogy utóbbiakat is csupán műanyag fülek tartják – amik persze minden kiszereléskor törhetnek, de mindenképpen lazulnak. Lecsupaszítva ment a nagydarab műanyag a fényezőkhöz.
Időközben egy Renault Latitude javítása is haladt. Itt a lökhárító alatti erőteljes alumínium kereszttartót is cserélni kellett, valamint a lökhárítót-hűtőmaszkot tartó műanyag keretet is, amely szintén sérült a balesetben. Itt is fényezték a lökhárítót. Érdekes, hogy a kocsi motorvezérlő elektronikáját (amely kínai gyártmány), a bal első kerék elé telepítette a gyártó – ha ott sérül a kocsi, jelentősen drágíthatja a javítást a vezérlőegység hibája!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.