A formát ítéljék meg a fénykép alapján, a menetpróbán részt vevő csapat élesen két részre bomlott: sokaknak bejött a merész újítás, a többiek azonban kritikával illeték az aktuális Citroen modellektől drasztikusan eltérő, túlságosan „germanoid” külsőt. A jövő Citroen design irányzata a C4 Picasso által képviselt stílus lesz, szóval érdemes megbarátkozni a fazonnal (jómagam díjazom a merészséget).
Az előd gömbölyű formájával, kényelmes üléseivel, lágy rugózásával hódított. Az aktuális modell sok szempontból előrelépést jelent, ugyanakkor a konkurensekhez viszonyítva több téren is mást, de nem felétlenül kevesebbet nyújt. A kényelem javult, elég csak a lábtartóval ellátott utasülésre, a masszázsfunkciós fotelekre, vagy a tarkót is megtámasztó Relax fejtámlákra gondolni. A parkolást 360 fokos kamera és Park Assist is könnyítheti, amely a merőleges helyekre is képes önállóan beállni. A biztonsági arzenál bővült: aktív sebességszabályozó, sávelhagyásra- és ütközésre figyelmeztető rendszer, holttérfigyelő és aktív biztonsági öv is elérhető. Utóbbi potenciális ütközésveszélynél az öveket előfeszíti, míg a sofőré véletlen sávelhagyáskor erős vibrálásba kezd.
A C4-es kormányzása elődjéhez képest kevésbé kásás. Javult az irányíthatóság, a felfüggesztések pedig még mindig lágyak, de kanyarban valamivel határozottabban tartanak. Számos ellenfél ennél direktebb irányíthatóságot, feszesebb futóművet kínál. A sportos vezetők számításai tehát nem jönnek be a C4 Picasso-nál.
A menetpróbán az erősebbik 1,6-osokat próbáltuk ki. A 155 lóerős benzines mellett csendes járása, magas fordulaton tapasztalt élénk viselkedése és pontosabban kapcsolható hatfokozatú manuális váltója szól. A 115 lovas, 1,6-os dízelhez csatolt kézi váltó valamivel gyengébb megvezetésű. A gázolajos hangja visszafogott, alacsony fordulaton is tisztességesen húz, lefulladási hajlam nem jellemzi, 270 Nm-es nyomatéka ideiglenes túltöltéssel 285-re emelkedik. A takarékosság kérdése nem vitás, itt egyértelműen a HDi vezet, a tesztkörön nagyjából 6 literrel beérte, mondjuk a THP 8,0 liter/100 km körüli értéke sem mellbevágó. Az e-HDi modellek finoman működő start-stop automatikát és 10 mm-es ültetésű futóművet is kapnak. Egyelőre az extraként robotizált váltóval kombinálható dízelek érhetők el, ám 2014-ben érkezik egy rendes, hatfokozatú automatikus váltó. A nagyágyú, a 150 lovas gázolajos év végére jöhet ki.
Az új C4-es egyterű – dacára, hogy elődjénél 40 mm-rel rövidebb – tengelytávja 55 mm-rel hosszabb, így kabinja nagyobb, raktere pedig 40 literrel tágasabb. A fülke elöl hátul tágas, a második sorban három egyforma, külön állítható ülés található. Utóbbiak egyszerűen és sokféleképpen variálhatók, azonban az ülőlapjuk lehetne hosszabb. A praktikumot számos rekesz (középkonzolban, padlóban, két ülés között, alattuk, stb.) fokozza, hátul pedig a kihajtható asztalkákhoz gumipánt és LED-es lámpa is dukál. A jókora panoráma szélvédő és az üvegtető kombinációja révén (üvegfelület összesen: 5,3 m2!) fényárban úszik a kabin. Az új műszerfal tetszetős, az anyagok felülete és mintázata igényes, a benyomás minőségi. A 7 colos érintőképernyős középkonzol kezelése tiszta és átlátható, nem úgy 12 gombbal és 4 forgókapcsolóval telezsúfolt kormányé. A középső, 12 colos műszeregység grafikája, kiosztása ízlésünknek megfelelően módosítható, pendrive-ról akár a kedvenc fotónk is megjeleníthető rajta. A váltó előtt egy tágas, média és töltő csatlakozókkal ellátott, fedeles fiók kapott helyet, itt USB, Jack dugó, 12 és 230 voltos dugalj is található.
A raktér alaphelyzetben 537 literes, mely az ülések előrehúzásával 630-ra növelhető, ledöntésükkel pedig 1,7 m3-es teret kapunk. A nagy és nehéz raktérajtó felemelését, lecsukását feláras motoros csomagtérfedél mozgatás könnyítheti meg. Hazánkban a C4 Picasso 4 990 000 forinttól vihető haza, míg azonos motorváltozat és felszereltség esetén a hosszabb Grand C4 Picasso csupán 100 ezer forinttal kerül többe, s opcióként (+200 000 Ft) akár hétüléses is lehet.
Jelentős súlycsökkentés, átrendezhetőség
A PSA Peugeot Citroen konszern új, EMP2-es platformjára épül a C4 Picasso. Az EMP2-es elődjéhez képest mintegy 70 kilogrammal könnyebb, rugalmasabb felépítmény- és hajtáslánc variációkat tesz lehetővé. A súlycsökkentést alumínium alkatrészek, nagyon magas rugalmassági határú lemezek és kompozit anyagok használatával érték el. Fontos szempont a sokféle átrendezhetőség is, hiszen egy autó előállítási költségének körülbelül a hatvan százalék a padlólemez teszi ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.