Cégvilág

Az okostelefonokat is integrálják az autós navigációs rendszerbe

Több mint kétszáz fős létszámbővítést hajt végre az idén az NNG Kft., a navigációs szoftvert gyártó cég a közeljövőben a budapesti mellett egy újabb központot is nyitva Magyarországon. A társaságra már egymilliárd dollár körüli vételi ajánlat is érkezett, azonban egyelőre nincs napirenden az eladása.

Az idén eddig 150 fővel növelte munkatársai számát az NNG Kft. és további 60 ember felvételét tervezik, főként szoftverfejlesztőket keres a cég – tudtuk meg David Wierniktől, a társaság elnökétől. A globális navigációs piac meghatározó szereplőjének számító vállalat jelenleg 65 százalékos részesedéssel rendelkezik a járművekbe utólag beépített eszközök szegmensében, azonban 2015-re ezt az arányt szeretnék 80 százalékra növelni. A gyárilag beépített navigációs megoldásoknál 26 százalékos az NNG részesedése a kulcsfontosságú piacokon, ebben a szegmensben 40 százalékos részesedés elérése a cél 2015-ig.

A társaság jelenleg több mint 500 főt foglalkoztat, azonban David Wiernik szerint egy éven belül további 100 fővel kell növelniük a létszámot, hogy teljesíteni tudják a megrendeléseket. A bővítés részeként a budapesti után egy újabb központ nyitásának lehetőségét vizsgálják Magyarországon, amit az is indokol, hogy a fővárosban már egyre nehezebb megtalálni a megfelelően képzett munkatársakat. Az új központ valamelyik egyetemi városban lesz, többek között Debrecen és Pécs került szóba, azonban egyelőre nem született döntés a kérdésben – tette hozzá az NNG Kft. elnöke.

A társaság a nyilvánosan elérhető adatok szerint a múlt évben 11,2 milliárd forintos bevételt ért el, ez közel 50 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest és David Wiernik közlése szerint 2018-ig háromszorosára növelnék árbevételüket. A további fejlődés egyik fontos mozgatórugója lehet a társaság új, jövőre bemutatkozó terméke, ami azon túl, hogy automatikus váltást tesz lehetővé az autós és gyalogos navigáció között, az okostelefonok integrálását is megoldja az autós navigációs rendszerbe.

A cégnél folyamatosan vizsgálják annak lehetőségét, hogy felvásárlás útján is fejlődjenek, az elnök közlése szerint van is néhány kiszemelt vállalkozás, amelyekkel tárgyalnak – köztük magyar társaságok is – azonban egyelőre konkrét megállapodás még nem jött létre. Egyébként az NNG maga is akvizíciós célpont, David Wiernik beszámolója szerint rendszeresen vannak érdeklődők, a legmagasabb összegű vételi ajánlat pedig már egymilliárd dollár körül volt. Egyelőre azonban nincs napirenden a vállalat értékesítése, és mivel a fejlesztéseket és a növekedést eddig saját forrásból tudták finanszírozni, és a várakozások szerint ez a következő években is így alakul, a tőzsdei megjelenést sem tervezik a cégnél.

Az NNG 2004-ben jött létre, N Go néven, nemzetközi szinten 2006-ban a CeBit-en mutatkozott be a társaság a 26 európai ország navigációs térképét tartalmazó megoldásával. Azóta a cég megoldásai több mint 130 országban, 50 nyelven váltak elérhetővé. A vállalat központja Budapesten van, de irodával rendelkezik Izraelben, Svájcban, az Egyesült Államokban, Indiában, Kínában és Ausztráliában.

Gyorsan nő a navigációs piac
A következő években gyors növekedés várható a globális műholdas navigációs rendszert használó eszközök számában a GSA (European GNSS Agency) prognózisa szerint. Az európai uniós szervezet tanulmánya alapján 2012 és 2022 között négyszeresére nő a műholdas navigációs megoldást használó eszközök száma, főként Európában és Észak-Amerikában számítanak gyors felfutásra. A tanulmány szerint a technológiát alkalmazó készülékek – okostelefonok, GPS-berendezések, stb. – száma az idén átlépi a kétmilliárdot, a vizsgált periódus végére, vagyis 2022-re pedig megközelíti a hétmilliárdot.

tech nng navigáció
Kapcsolódó cikkek