BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beszerelni is egyszerű a legegyszerűbb lézerjelzőt

A rendőrségi sebességmérőket tilos blokkolni, de a bemérést jelző készülékek használata szabad. A lézer detektorok és blokkolók kapcsán megszokhattuk a magas árakat, így kicsit meglepő, hogy találtunk egy 14 900 forintot kóstáló eszközt, amely képes a lézeres-mérésre figyelmeztetni. Lényegében egy önálló lézer érzékelő diódasorról van szó, amely megegyezik a drága készülékhez kínált érzékelő fejjel. A nagy ötlet, hogy elhagyták a központi részt, helyette egy szivargyújtó egységet kapunk, ami tápot ad és a legegyszerűbben jelzi, ha mérést észlelnek a diódák: sípol.

A beszerelés otthon is elvégezhető. Az érzékelő dobozába mindent odakészítettek, vezetékeket, kötegelőket, kétoldalas ragasztót. A gyártói javaslat szerint a rendszám körül kell helyet keresni az érzékelőnek, mivel rendszerint ide céloznak a mérést végző eszközökkel. Esetünkben a lézer érzékelő fej éppen befért a rendszám alatti rács rései közé. A gyártó szerint függőleges helyzetben is beszerelhető a fej, azonban a dióda-szemek enyhe szögben állnak egymáshoz képest, így vízszintesen nagyobb az észlelési tartomány. Ez pedig lézernél különösen fontos, tudva, hogy a lézersugár mérőkúpja szűk, szóródása se olyan, mint a rádióhullámnak.

Kétoldalas ragasztóval rögzítettük a lézer érzékelőt, a vezetéket pedig a motortéren át vezettük az utastérbe. Beköthető úgy is, hogy gyújtást adva azonnal működjön, és ne kelljen elfoglalni a szivargyújtó aljzatot, ez a megoldás némileg több munkaidőt igényel.

Felszerelés után kezdődhetett a teszt. Keresni kellett egy mérőpontot és próbálkozni. Frontálisan, egyedül hajtva a traffipax felé egyértelmű a jel: a baj, hogy rendszerint ekkor már a mérés is megtörténhet! Többször megfordultam, kíváncsian, hogy a szóródó jeleket is veszi-e a fej, valamint féltakarásban működik-e a készülék. Kerestem hátulról mérő traffipaxot is: ekkor észlelte a kocsi előtt haladó autóról szóródó jelet! Lényegében 80 százalékban jelezte a lézeres mérést az eszköz. Fizikai tesztnek is alávetettük a készüléket. Először a rosszul visszaillesztett rács kiesett a lökhárítóból, és 300 méteren át húztam a kocsi alatt az érzékelő fejjel együtt. Kibírta. Másodszorra a mosóban nagynyomású vízzel leszedték a fejet, ekkor kilométereken át húztam a kocsi alatt mire feltűnt a fura hang – itt csak a fej pattogott, a rács a helyén volt. Még mindig működött.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.