Ennyivel drágábban épül az autópálya, mint 2009-ben - megszólalt az NFM
A szaktárca közleményében megjegyezte, hogy a 2009-es mutatóhoz képest ezek a kiadások mindössze tíz százalékkal emelkedtek, miközben a különböző költségek átlagosan 45 százalékkal nőttek az elmúlt négy évben.
Az NFM tájékoztatása szerint az M4-es autópálya 29 kilométeres Abony-Fegyvernek szakaszán összesen 27 műtárgy, köztük 6 új pályahíd épül, amelyek összköltsége 37 milliárd forint. A speciális talajviszonyok - ártér, belvíz, Natura2000 területek, a Tisza, a Zagyva holtágának közelsége - miatt csak a földmunkák kiadásai összesen 28 milliárd forintot tesznek ki. Így a 110 milliárd forintos összköltség közel 60 százaléka a helyi föld- és vízrajzi adottságokból fakadó, szükségszerű többletkiadásoknak tudható be - hangsúlyozták a közleményben.


