BUX 40,481.51
+2.48%
BUMIX 3,775.06
-0.29%
CETOP20 1,893.58
+2.19%
OTP 8,750
+3.94%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+0.49%
ZWACK 18,200
-1.09%
0.00%
ANY 1,585
0.00%
RABA 1,110
+0.91%
0.00%
-0.76%
+1.27%
+1.43%
-1.17%
-7.24%
-1.12%
0.00%
+1.87%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,992
+2.75%
+0.13%
ALTEO 2,380
-0.83%
0.00%
-0.10%
EHEP 1,250
-4.94%
+2.52%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.27%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
+0.75%
+3.16%
0.00%
-0.20%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
0.00%
NAP 1,240
-1.59%
+1.85%
+17.65%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Étrendkiegészítő reklámja miatt büntetett a GVH

Tizennégy millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a TVBrands Kft.-t, mivel a vállalkozás a Medosan Kurkuma Plus elnevezésű étrend-kiegészítő termékének népszerűsítése során megsértette a termékkategória reklámozásának szabályait.

A GVH megállapította, hogy a TVBrands Kft. 2011 novembere és 2013 júniusa között a kurkumaport tartalmazó termékének gyógyhatást tulajdonított, valamint olyan egészségre, emberi szervezet állapotára vonatkozó hatásokkal népszerűsítette, amelyet a vonatkozó ágazati szabályok alapján kellett volna igazolnia.

Emellett a társaság egyes reklámeszközein olyan, egészségre vonatkozó állításokat szerepeltetett, amelyek egy orvos ajánlásaira hivatkoztak. A vonatkozó szabályozás szerint azonban élelmiszernek, így étrend-kiegészítőnek nem tulajdonítható gyógyító hatás, és nem lehet a fogyasztói bizalmat alaptalanul megnövelve orvosi ajánlásra hivatkozni - hívta fel a figyelmet a versenyhivata.

A vállalkozás nem tudta igazolni azt sem, hogy az egyes, nem gyógyító, de egészséggel kapcsolatos hatásokra vonatkozó állításokat jogszerűen használta-e.

A GVH megítélése szerint a jogsértő tájékoztatások közül a legnagyobb hatása a vásárlási műsorablakban megjelenő televíziós reklámfilmeknek lehetett. Ez a reklámeszköz különösen alkalmas lehet a fogyasztói döntések befolyásolására, egyrészt a műsorablakok szerkezetének, tartalmának együttes hatása, másrészt az érintett műsorsávok nézőinek jellemzői miatt - emelte ki a versenyhivatal.

A kiszabott 14 millió forintos bírság meghatározása során a GVH több súlyosító körülményként vette figyelembe a többi között azt, hogy bizalmi termékről van szó, és a gyógyhatással kapcsolatos állításokra az egészségi problémákkal küzdő fogyasztók különösen érzékenyek. Enyhítő körülményként értékelte ugyanakkor azt, hogy a vállalkozás a jogsértést elismerte és kommunikációs gyakorlatát igazolt módon módosította.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek