Felháborító tippeket adott dolgozóinak a McDonald’s
„Több tényező késztetett bennünket arra, hogy átértékeljük a helyzetet” – közölte a cég honlapján. A gyorsétterem-lánc szerint lényegtelen és idejétmúlt információkat kapcsoltak össze, kiragadtak bizonyos elemeket a szövegkörnyezetből, ez vezetett oda, hogy helytelen következtetéseket vontak le a dolgokból.
A McResource nevű honlapot egyébként egy külső cég készítette a McDonald’s számára, és egészségügyi, wellness tanácsokat, gyereknevelési és idősgondozási tippeket ad a dolgozóknak. A cég ezt a szolgáltatást tovább szeretné vinni egy nemzetközi telefonos segélyvonalon.
A Kongresszusban a demokraták – akárcsak a dolgozók érdekeit védő csoportok – arra sürgetik a McDonald’sot, hogy növelje a dolgozók bérét.
Csakhogy hiába kezdtek sztrájkba a Meki dolgozói szerte az Egyesült Államokban, az alacsony béreken világszerte milliókat alkalmazó gyorséttermi láncokra ez nincs érdemi hatással. A McDonald’snak egyébként nem tesz jót a válságból való kilábalás, Amerikában ugyanis ennek hatására fogyasztókat veszített. Ez a cég tőzsdei árfolyamán is látszik az idén.