BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Növekszik a Matusz-Vad Zrt.

A tavalyi visszaesés után idén jelentősen nő a vendéglátó vállalatokat fagyasztott és szárazáruval ellátó Matusz-Vad Zrt. forgalma. Az exportját folyamtosan bővítő cég hűtőházásnak bővítésére készül Felsőtárkányban.

Jövőre 200 millió forintos beruházással bővíti felsőtárkányi hűtőházát a vendéglátást fagyasztott élelmiszerekkel ellátó győri Matusz-Vad Zrt. mert olyan mértékben nőnek a megrendelések. Amint a tulajdonos elnök-vezérigazgató, Matusz Balázs lapunknak elmondta, a tavalyi megtorpanás után idén nagyjából tíz százalékkal nőtt a forgalom, úgyhogy közel 8 milliárd forintos árbevételt várnak az év végéig. „A tavalyi nagyon nehéz év volt, az utolsó negyedévben különösen megéreztük a válságot. Nem csupán kedvezményekkel igyekeztünk a forgalmat élénkíteni, hanem el kellett engednünk néhány korábban általunk finanszírozott cég tartozásait is. Emiatt nagy mértékben esett a mérleg szerinti eredményünk, de igazából a Matusz-vadban végzett tevékenységünk eredményes volt” – mondta Matusz Balázs.

A nevével ellentétben a 35 teherautóval dolgozó 140 fős Matusz-Vad már nem vadhúsfeldolgozó – azzal felhagyott jó hét éve –, hanem a HoReCa (Hotel-Restaurant-Catering) szektor mélyhűtött élelmiszerrel való ellátására specializálódott. Az 1994-ben alapított, eleinte egyszemélyes cég tulajdonosa ugyanis hamar észrevette, hogy a vendéglátásból számos, minőségi fagyasztott termék hiányzik a vadhúsokon kívül, így bővítette a kínálatot: a jelenlegi mintegy ezer féle fagyasztott termékből álló kínálati listán a bárány-, borjú-, szárnyas- és füstölt húsok mellett zöldség- és burgonyafélék, édesvízi és tengeri halak, gyümölcsök, péksütemények és fűszerek is szerepelnek.

Illetve fél éve a termékkört szárazáruval és tejtermékkel bővítették, ami igen jó fogadtatásra talált. Az új portfólió többek között magába foglalja a felvágottak, konzervek, tészták, vegyi áruk széles kínálatát, ami lehetővé teszi, hogy szélesebb körben szolgálják ki a gasztronómiai szektort.

Elsősorban magyar gyártók termékeivel léptek piacra. Például a száraztészta Gyermelyi és Soós, és a tejtermékek zöme is magyar termelőtől származik. Az idén a Superbrands díjat elnyert cég néhány éve a környező országban is megvetette a lábát. A három éve alapított romániai leányvállalatot ugyan eladták már, de a vevő franchise partnerként folytatja a munkát. Magyarországról a temesvári hűtőházba szállítják az árut, onnan teríti a partner, amely elsősorban Nagyvárad, Arad és Temesvár jobb éttermeit látja el. Így ebben az évben 15 százalékkal nőtt a helyi forgalom.

Ausztriában öt százalékkal emelkedik idén a forgalom, Nyugat-Szlovákiában – ahova Győrből szállítják az árut – a viszonylag alacsony bázis miatt sokkal nagyobb az emelkedés. Mindhárom országban vannak üzletkötők, ugyanakkor az ottani megrendelők – többnyire szállodák, éttermek – is megkapják a Matusz-Vad Magyarországon 10 ezer példányban szintén partnereknek eljuttatott magazinját, a Panoráma News-t. Idehaza több mint 4000, Ausztriában – Bécs és Graz térségében – ezer körül, Romániában és Szlovákiában közel 500 a cég vásárlóinak száma. Felsőtárkányban utoljára 2007-ben bővítették a ma 700 raklapos hűtőházat. Ezért jövőre újabb bővítés következik: 1200 raklapnyi új szárnyat kap a hűtőház, 200 millió forintos beruházás eredményeként. A cég 13 éve épített ezer négyzetméteres saját győri hűtőháza kicsinek bizonyult, így onnan kiköltözve egy négyszer akkorát bérelnek a városban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.