Az X5-ös tekinthető a sportos terepjáró szegmens (SAV) úttörőjének, így felesleges azon csodálkozni, hogy mennyire nem esik zavarba egy kis kanyargástól. Vezethetősége az Innsbruck környéki szerpentineken és az egyik megállónál kialakított, gokartpálya szerű tesztkörön is megdöbbentett. Utóbbin volt szlalomozás, éles visszafordítók és vízzel fellocsolt műgyantás szakasz is. Széria a Driving Experience „élménykapcsoló”, mellyel komfortos, dinamikus és személyre szabható, valamint felár ellenében M-beállítás is élesíthető. A komfort és az M-állás között jól érezhető, de nem letaglózóan markáns a különbség.
A kiválasztott program hatással van a váltóra, a motorvezérlésre, a futómű és a kormányzás paramétereire. A normál kivitel is magabiztosan terelhető, terhelésváltáskor kiszámíthatóan, egészen precízen irányítható, igaz a kormányzás forszírozott körülmények között egy hajszálnyit érzéketlen. Sport+ módban az X5-ös tömegét és méretét meghazudtolóan atletikus formában van, túlzás nélkül állíthatom, hogy vezethetőségi pályán az egy számmal kisebb és néhány mázsával könnyebb SUV-ok szintjét hozza.
Dicséret illeti a 3,0 literes, soros hathengeres dízelt, mely csendesen dolgozik, nyomatéka bőséges, a hozzá kapcsolt nyolcfokozatú automatával pedig kényelmes párost alkot. Egyedül a sportos habitusú sofőrök panaszkodhatnak a padlógáz utáni másodpercnyi megtorpanás miatt, de az 560 Nm-es csúcsnyomaték hirtelen akkorát lódít a böszme kasztnin, amire nem feltétlenül számítanánk. A 258 lóerős 30d-ből aztán átültünk az M50d-be, ami a dízelpaletta csúcsa: 381 LE, 740 Nm, 0-100 km/óra: 5,3 másodperc! Lehengerlő adatok, azonban a gyakorlatban minimális érzékelhető menetdinamikai többletről van szó, közel sincs akkora különbség a két típus között, mint az árak tekintetében – 16,5 kontra 24,4 millió!
Természetesen mindkét gázolajosnál széria a start-stop rendszer, az EcoPro üzemmód és a vitorlázó funkció.
Az X5-ös nemcsak kívül, hanem belül is tágasabb lett: az első két sorban fejedelmi a térkínálat, a sofőr magasabban ül, mint korábban, az utasok pedig a nagyobb lábtérnek örülhetnek. Felár ellenében a csomagtartóba két szükségülés vásárolható, itt azonban igen korlátozott a hely, használatuk maximum 150 cm-es testmagasságig ajánlott. A középső sori támlák 40:20:40 arányban osztva dönthetők, a raktérajtó pedig elektromosan is mozgatható. Utóbbit végrehajthatjuk a távirányítóról, vagy a fülkében elhelyezett kapcsolóról is. Az anyagok igényesek, az összeszerelés precíz, az extralista pedig pazar. A sofőr életét immár színes Head-Up vetített kijelző könnyíti meg, melynek leolvashatósága hibátlan. A Night Vision éjjellátó személy- és állatfelismerés, valamint az úton közlekedőre irányuló fénycsóva funkcióval bővült.
Az autó környezetét minden irányból kamerák pásztázzák, a Surround View 360 fokos rendszernek nemcsak parkolásnál, hanem mondjuk mélygarázsból történő kiállásnál, a keresztirányú forgalom ellenőrzésekor is hasznát vesszük. Új elem az óriási, 10,25 col képátlójú kijelző, mely az aktuális BMW-trendnek megfelelően különálló egységet alkot, a korábbi integrált kivitellel szemben. Novembertől a 30d és az M50d mellett az 50i kivitel is elérhető, decemberben pedig az sDrive/xDrive25d (218 LE), az xDrive40d (313 LE) és az xDrive35i (306 LE) is színre lép.
Kalandoroknak
Az X5 xDrive modellek könnyű terepen is elboldogulnak: gázlómélység 500 mm, szabad hasmagasság (terheletlen állapotban) 209 mm, első terepszög 25, míg a hátsó 20 fok. A fedélzeti menüben off-road monitor is előhívható. Ezen látható a tengelyek és kerekek közötti aktuális nyomatékeloszlás, az emelkedő szöge, a dőlésszög és a haladási irány.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.