Cégvilág

A táblagép volt a sláger a karácsonyi bevásárlásban

Nem volt okuk panaszra a nagy áruházláncoknak az elmúlt karácsonyi szezonban: a Tescónál és az Auchannál egyaránt jelentős növekedésről számoltak be az egy évvel korábbi forgalomhoz képest. Több termékkörben is rekordeladásokról tájékoztattak - írja a Népszabadság.

Mindkét láncnál jelentősen, 20-30 százalékkal megugrott a szórakoztatóelektronikai termékek, televíziók, játékkonzolok, mobiltelefonok és táblagépek iránti kereslet.
 
Az Auchannál az utóbbiból például ötször annyit értékesítettek, mint 2012 decemberében. Az elektronikai termékek mellett a szépségápolási cikkek iránt volt még nagy a kereslet, a francia áruházláncnál elektromos fogkefékből kétszer annyit adtak el, mint az előző évben, emellett slágertermék volt az elektromos borotva is-derül ki a Népszabadság cikkéből.
 
Ami az élelmiszereket illeti: szembetűnően nőtt a kereslet a halak, elsősorban a hazai fajták, leginkább a ponty és a busa iránt, a Tescónál például csak élő pontyból 400 tonnát adtak el az ünnepek alatt. Ugyanakkor a tengeri halak fogyasztása sem esett vissza, a lazac és egyéb importhalak iránti kereslet megegyezett a 2012-es szinttel. Összességében az élelmiszereknél is nőttek az eladások, bár ezen belül jókora eltérések voltak, egyes termékek forgalma jóval a várakozások felett bővült, míg más termékekből kevesebb fogyott, mint arra számítottak.

A Tescónál például a vártnál kevesebb alma, sárgarépa, uborka és paradicsom fogyott, citrusfélékből, burgonyából és salátából azonban többet adtak el. Ami a húsokat illeti: a csontos tarja és a karaj bizonyult sokkal kapósabbnak a vártnál. Az Auchannál is volt olyan termékkör, amelynél a várakozásokat jóval felülmúlta a kereslet, így például 25 százalékkal több kimért szaloncukrot tudtak értékesíteni.
 
Decemberben a Tescónál megugrott az áruhitelek iránti igény, ahogy a cégnél tájékoztattak: minden eddiginél nagyobb volt az érdeklődés a nullaszázalékos hiteldíjmutató mellett kínált kölcsönök iránt. Az Auchannál ilyen kiugrást nem tapasztaltak, azaz a karácsonyi szezonban is hasonló volt az áruhitelek iránti igény, mint korábban. Úgy látták, hogy a vásárlók nagyon is tudatosak voltak, azaz inkább a kedvezményes árú termékekre vadásztak, mint hogy hitelt vegyenek fel egy drágább árucikkre. A hitelfelvevők zöme, nyolcvan százaléka nagyméretű háztartási gépeket vásárolt kölcsönre.

élelmiszer Magyarország műszaki cikk karácsony Vásárlóerő vásárlás
Kapcsolódó cikkek