BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Idén is eleszik béren kívüli juttatásaikat a munkavállalók?

Beindult a cafeteria nyilatkoztatási szezon, de nagy átrendeződés nem várható a piacon 2014-ben, mert a törvényi és adózási szabályok, lehetőségek nem változtak jelentősen. „Arra számítunk, hogy idén is megmarad a SZÉP kártya népszerűsége, mert a járulékok mértéke nem változott” – mondta tegnap Gál Tamás, az OTP értékesítési igazgatóságának főosztályvezetője a bank által munkáltatóknak tartott szakmai napon. Itt elhangzott, hogy a Policy Agenda felmérése szerint a cégvezetők 48 százaléka nem tervez 2014-ben béremelést. Az OTP idei tervei között szerepel, hogy felkészítse a munkáltatókat a vissza nem térítendő, méltányolható lakáshitel törlesztésére fordítható támogatás bevezetésére is.

Ha nem változnak a munkavállalók szokásai, akkor vélhetően idén is a kártya vendéglátás zsebére töltik majd fel a legtöbb pénzt. Erről tanúskodnak a 75 százalékos piaci részesedéssel rendelkező OTP adatai is: a tavaly összesen feltöltött 51,2 milliárd forintból 33,7 milliárd forint a vendéglátás alszámlára érkezett, míg a szálláshely zseb 10,2 milliárd, míg a szabadidő zseb 7,2 milliárd forinttal gyarapodott. A kártyabirtokosok száma tavaly 127 ezerrel nőtt, így meghaladta a 700 ezer főt, akik 22 ezer elfogadóhelyen tudták használni a plasztikot. Összességében pedig 2011 óta a feltöltött 106 milliárd forintból 84 milliárd forint áramlott vissza a gazdaságba.

A 2012-ben feltöltött pénz felhasználási határideje május végén jár le, jelenleg még 3,5 milliárd „forró” pénz lapul a számlákon. „A hazai szállodákban a SZÉP kártya forgalom 2013 novemberig összesen 11,9 milliárd forintot tett ki, ami a bázisidőszaki 7,3 milliárd forintnál 62,7 százalékkal több” – olvasható a Szállodaszövetség legutóbbi trend riportjában.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.