Végjáték Nem sokkal azt követően, hogy a Ford (2013. május) és a General Motors (2013. december) is bejelentette, hogy befejezi az autógyártást Ausztráliában, a Toyota is hasonló döntésre jutott. Legfeljebb csak a gyorsaság lehet meglepetés, hiszen már korábban közölték, hogy a két másik autógyártó távozása őket is nehéz helyzetbe hozza, hiszen a beszállítók leépítik kapacitásaikat. 2017-re várható az autógyártás megszűnése Ausztráliában.
A Toyota melbourne-i Altona üzeme jelenleg évi 100 000 autót gyárt, ennek 70 százalékát exportálják. A Camry, Camry Hybrid és Aurion típusokat az erős ausztrál dollár miatt csak viszonylag drágán tudják előállítani, a helyi piac pedig egyszerűen nem elég nagy a termelés fenntartására. Valószínűleg az is szerepet játszott a japán cégvezetés döntésében, hogy az Állami Termelékenységi Bizottság előzetes javaslata szerint nem érdemes állami pénzeket áldozni a helyi autógyártásra, mivel az egyszerűen nem lehet versenyképes az olcsó munkaerővel rendelkező, térségbeli államokkal (Thaiföld, Malajzia, Kína), kár a közpénzt ilyesmire fecsérelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.