Közel sem vált még teljessé a Seat Leon harmadik generációjának családja, de a kombi megjelenésével már majdnem. Egyedül az Xperience fantázianevű, emelt hasmagasságú, fekete műanyag burkolattal ellátott terepjáró van még hátra, ami egyébként az ST karosszériára épül, és a Freetrack modellek örökébe lép majd valamikor a közeljövőben.
A harmadik felépítmény fontossága annyiból is jól látszik, hogy ez már nevet is kapott: az ötajtós kezdett, majd jött a háromajtós SC, és most az ST nevű kombit üdvözölhetjük. A gyár képviselői nem szerették volna, ha közhelyeket írok, bizony nem ússza meg az ember olcsón a dolgot. Igaz, utóbbi csak relatív, a háromajtóshoz képest 300 000, az ötajtóshoz viszonyítva 200 000 forint lesz majd a felár előreláthatóan. Mostanában érkezik az autó hazánkba, és ugyan a gyár még nem bólintott rá az árra, legfeljebb pár ezer forint lesz az eltérés.
De milyen is maga a kombi? Szép – állította a tervezője a sajtótájékoztatón, és ez nem csak hivatalos álláspont, a valóságban is így néz ki. Ugyanazokat a karaktervonalakat kapta, mint az ötajtós, csak pontosan 27 centivel több hely van azok kifutásának. A raktérnyílás 1,09 méter széles, a rakodómagasság 65 centi. A hátsó támlák ledöntésével bővíthető tovább az alaphelyzetben 587 literes tér, a padló alatt szükségpótkereket találunk, illetve a kalaptartó és az opciós védőháló rögzítési lehetőségét kihasználva a maximális térfogat 1470 liter.
Újdonság, hogy elég a raktér oldalfalába rejtett kilincset meghúzni, és a támlák maguktól előrebillennek, az már kevésbé szerencsés, hogy ezt követően nem sík a raktér padlója. Az anyósülés támlája is előredönthető, ilyenkor 2,67 méter a raktér hasznos hossza.
Ugyanazzal az 5-5-féle benzines és dízelmotorral választható az ST kombi, mint a többi Leon. Újdonság, hogy a 184 lóerős TDI mostantól már DSG-váltóval is rendelhető, januártól pedig elérhető lesz a 150 lóerős, hengerlekapcsolós 1.4 TSI is. A menetpróbán még a hagyományos, 140 lóerős TSI-vel tudtam vezetni az autót, és az hű maradt magához annyiban, hogy nagyon sportosan vezethető. Jól tapad kanyarban, a hatfokozatú váltóval könnyedén abban a fordulatszám-tartományban lehet tartani a kis négyhengerest (2500/perc felett), ahol nagyot tol, de az se idegen tőle, ha az ember visszavesz a tempóból és kényelmesen kanyarog a szerpentinen – alul is nyomatékos. Érdemes megemlíteni, hogy a menetpróbán a széria-felfüggesztéssel vezettük az autót, míg Magyarországon a külföldön egyébként feláras Comfort felfüggesztés az alapáras, ami ismerve a hazai útviszonyokat, jó döntés a forgalmazó részéről.
Hatvan év alatt csak négy kombi volt
Noha a Seat már több, mint hatvan éves múltra tekint vissza, ez idő alatt mindössze négy kombi volt a kínálatban. Először a Fiat-licensz Seat 1500-asból (1966-) kínáltak Familiar néven ilyet, érdekességként a Spanyolországban gyártott olasz autóba Mercedes dízeleket is szereltek. Majd jött a Seat 124-es (csak ránézésre olyan, mint a Lada kombi, a spanyolok nem nyúltak az olasz konstrukcióhoz) alapú kombi a hetvenes években. Ezt követően a kilencvenes években, már a Volkswagen-érában jött a következő, a nálunk is népszerű Cordoba Vario, a sort pedig az Audi A4-es átmárkázott változatának, az Exeo-nak a kombija zárja. Az utóbbi években inkább egyterűkkel (Alhambra, Altea) próbálta kiszolgálni a nagy raktérre vágyó vásárlókat a gyár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.