BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dinamikusan növekszik az online kereskedelem

NÖVEKEDÉS A hazai kiskereskedelem volumene 2013-ban megközelítette a hétezer milliárd forintot, amelyből az online kiskereskedelem becslések szerint 200-220 milliárd forinttal részesedik. Ez a teljes piacból több mint három százalékot tesz ki és az elmúlt évek adatai alapján az érték dinamikusan növekszik – állapítja meg a GfK elemzése. A növekedés dinamikáját mutatja az is, hogy évről évre nő az online valaha vásárlók aránya: így a 18-49 éves korosztályban 2012-ben mért 74 százalékról 2013-ban 76 százalékra. Az interneten havonta vásárlók aránya 25-ről 28 százalékra emelkedett; a havonta online vásárlók és elektronikusan is fizetők aránya pedig 17-ről 20 százalékra nőtt tavaly a megelőző évhez viszonyítva.

Európai tendenciákat vizsgálva a műszaki elektronikai termékek körében a fogyasztók számára történő eladások mintegy 18 százaléka történik az interneten keresztül, szemben a hagyományos értékesítési csatornák 82 százalékos részesedésével. Az értékforgalmat vizsgálva a csehek állnak az élen, ahol az online értékesítés aránya megközelíti a 39 százalékot. Magyarország a 19,3 százalékos online értékesítési aránnyal megelőzi többek között Franciaországot és Ausztriát is. Az árucsoportokon belül az online értékesítés arányát vizsgálva európai viszonylatban a GfK azt látja, hogy ez az arány a legnagyobb – 25 százalék körüli – az IT és a fotótermékek körében. Az irodatechnikai szektorban az értékesítés közel 20, a telekommunikációs termékek kereskedelmének pedig 19 százaléka zajlik az interneten.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.