BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elkészült az Audi S3-as sportmodell

Az S3-as háromajtós és ötajtós Sportback verziójának Darth Vader-es ábrázata és harci vértje a „Made in Hungary” négykarikás sportszedánon is ütősen mutat. Belül is találunk utalásokat az erő sötét oldalára: a sportüléseken, a gazdagon használt alumíniumdekoráción és az egyedi váltógombon kívül például a 300-ig kottázott sebességmérőt és a fordulatszámmérőbe integrált turbónyomás-kijelzőt. Ha már itt tartunk, a feltöltő 1,2 baros nyomással képes lélegeztetni a 2,0 literes, kettős befecskendezésű (szívócső és direkt) benzinest, amelyik így 300 lóerőt és 1800-5500/perc között 380 Nm-t termel. Ez hatfokozatú manuális, vagy duplakuplungos automata közbeiktatásával, a viszkokuplungos quattro összkerékhajtáson keresztül jut talajra. A kapcsolgatás élménye mellett a „kézis” azért is jó, mert kiadja a motor kontrasztos karakterét, magyarul: jókora lélegzetvétel után hátbavágósan gyorsít az S3-as, miközben karcosan hörög a négyhengeres. Ezzel szemben az S tronic kisimítja a turbólyukat, viszont a felkapcsolásoknál hangzatosan durrog, a visszaváltásoknál pedig gázfröccsel öblöget. Meg aztán rajtautomatika is dukál hozzá, így 5,3 (manuális) helyett 4,9 másodperc alatt rongyol százra – mindkettő csúcssebessége elektronikusan korlátozott 250 km/óra. Ehhez képest 6,9 literes gyári átlagfogyasztása egy decivel még kedvezőbb is. Persze ez inkább a duplája, amikor a szerpentinen csapatunk: a feláras mágneses lengéscsillapítással a hétköznapi módon feszes és a kemény között hangolható a 25 mm-rel süllyesztett sportfutómű, ezáltal csökkentve az oldaldőlést.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.