MOTORVONATOK A GYSEV Zrt. ausztriai üzemrésze februárban írja ki azt a finanszírozási tendert, amelyen a 30,7 millió euróból beszerzendő, öt Siemens Desiro dízel motorvonat beszerzéséhez keres hitelt, tájékoztatta a vasúttársaság a Világgazdaságot.
A GYSEV-nél folyamatban van Stadler gyártmányú villamos motorvonatok vásárlása is, de míg azokat magyarországi sínekre, tehát új uniós tagállamba vásárolja, az ausztriai pályákra szántnál ez a lehetősége nem áll fenn. „Elvárásunk, hogy korrekt és érvényes eljárást folytassunk le versenyképes eredménnyel” – szögezték le lapunknak.
Az öt új Desiróról pénteken aláírt megállapodás akkor válik véglegessé, ha a finanszírozásra vonatkozó közbeszerzési eljárás sikerrel jár. A háromrészes, villamos motorvonatok kétáramnemű kivitelben készülnek. Az első szerelvény várhatóan 2016 közepétől állhat forgalomba. Az új motorvonatokat elsősorban a bécsi elővárosi közlekedésben használják majd. Hasonlóakat közlekedtet a MÁV is az esztergomi vonalon.
A GYSEV osztrák üzemrésze elsősorban Ausztria keleti részén, Burgenlandban és Bécs vonzáskörzetében működik, de Sopron és az osztrák főváros között is biztosítja a vasúti közlekedést. A vasúttársaság új motorvonatai a tervek szerint a Siemens krefeldi üzemében, a forgóvázak pedig a grazi üzemben készülnek.
A napokban a társaság magyarországi része is fejlesztésről számolt be. Kétmillió forintból újabb államosokon – Répcelakon, Csornán, Kapuváron és Fertőszentmiklóson – is felszereli a 107 centiméter átmérőjű, valós idejű adatokat megjelenítő információs monitorait. Kiépíti a virtuális utastájékoztatási rendszerét is: az említett négy település állomásain lévő plakátok QR-kódjával az utasok okostelefonra is letölthetik a helyi menetrendet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.