Noha a Renault és a Nissan eddig is partnerek voltak, néhány átmárkázott autó kivételével nem nagyon közösködtek, az egyes piacokon pedig ellenfélként gondoltak a másik márkára a forgalmazók. Azonban ez rengeteg párhuzamos fejlesztést és gyártást jelent, és most úgy ítélték meg a felek, hogy ez felesleges pénzkidobás, amit ideje abbahagyni.
A japán Nikkei újság szerint idén indul a Renault és a Nissan fejlesztőrészlegének és gyártásának egyesítése, amelynek eredményeként világszerte rugalmas termelésre lesz képes a konszern. Elsőként a Nissan indiai üzemét építik át, az évi 400 000-es kapacitású oragadami üzem 2015 elejétől áll át az új rendszerre. Ezt aztán 2020 végéig további 10 országban vezeti be a Renault-Nissan, a franciák 20, a japánok 25 gyárral rendelkeznek, és ott van még az AvtoVaz üzeme is – 2012-ben 8,2 millió darabos kapacitással rendelkeztek a partnerek. A fejlesztés a gyártás egyesítésével évi 3,78 milliárd dollár megtakarítást akarnak elérni, nem is beszélve az igények rugalmasabb kielégítéséről – például a Nissan sunderlandi gyára kapacitásának felső határán termel, míg a Renault-nak vannak fölös kapacitásai Franciaországban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.