Olyan ugyebár nincs, hogy maratoni vágtázó: valaki vagy ultrahosszú távolságok leküzdésére alkalmas, vagy pedig sportosan agilis habitusú, ennek megfelelően inkább sprintel egyet-egyet, megugrik és lecövekel, ha éppen úgy hozza kedve. Autós hasonlattal élve egy családi egyterű és egy izmos kompakt aligha léphetne nászra egymással, a Mazda6 Sportkombi kapcsán azonban valahogy mégis ez volt az érzésem.
Adott a japánok középkategóriás büszkesége, a 6-os harmadik generációja, annak is a puttonyos variációja. A Sportkombi névre hallgató modell elvileg ugye családi használatra termett, tengelytávja mégis rövidebb, mint a négyajtósnak. Mindez előnyére is válik, amikor a fordulékonyság kerül terítékre, de attól sem kell tartani, hogy az egyenesfutással gondjai lennének – a 2750 mm-es érték megfelel a kategória átlagának.
A Skyactiv technológia a Mazda6-os felépítési konstrukciójában is hatékonyan érvényesül. Saját tömege élen jár a szegmensben, biztonsága pedig jelesre vizsgázott. Igaz persze, hogy a csomagtér mérete (522 liter) alappozícióban csupán 3 literrel múlja felül a típuselődét, a bővített méret azonban jócskán elmarad amazétól. Itt egyértelműen a design a felelős, de csábos vonásait látva szívesen megbocsátjuk neki.
Az első üléseken sportos atmoszféra fogad. A vezetőülés kellőképpen mélyre engedhető, a párnázás határozottan fogja a combot és a derekat, ha azonban naponta többször kell ki- és bepattanni, észreveszi az ember a lapos építésmód hátrányait. A hátra beszálláshoz a szokásosnál talán kicsit jobban le kell húzni a fejünket, mivel a tetővonal lejt, az ülésen azonban már otthon vagyunk, a fej- és a lábtér is megfelelő. Kilátás dolgában megint kicsit árnyalt a kép, hiszen az emelkedő övvonal miatt akár bezártságérzetünk is támadhatna. A sötét kárpit (mint tesztautónk esetében) ront a helyzeten, világos belsővel sokkal barátságosabb a hátsó traktus, szabadabb a térérzet.
A fűtés/hűtés/szellőzés optimálisan beállítható, s most már hátul is van légbefúvó. Örvendetes, hogy a páramentesítés még a légkondi használata nélkül is hatékony. Nem egyszer volt alkalmunk esőben, több utassal a fedélzeten kipróbálni: a levegőirány ablak/lábtér menüjét kiválasztva, a ventilátort közepes fordulatra állítva mindannyiszor száraz maradt a belső ablakfelület.
Tesztautónkban a 2,2 literes, négyhengeres biturbó dízel 150 lóerős konfigurációja dolgozott, mégpedig hatfokozatú automata sebességváltó közreműködésével. A 380 Nm nyomatékú dízel momentán a világ legalacsonyabb sűrítésű dízelmotorja (14:1), üzemmelegen diszkrét kelepeléssel, kellemesen mély hangtónusban jár. Szívesen veszi a magasabb fordulatot, ilyenkor fürgén viszi a kocsit, ám karakteréhez talán mégis a 2000-2500/perc közötti tartomány illik. Itt az országúti és a sztrádatempó is hozható, s a fogyasztás sem szökik az egekbe. A sebességváltó hagyományos működési elvű, a kar lépcsőkulisszában mozog, szekvenciális kapcsolásra is van lehetőség, Sport vezérlési menüje azonban nincs. Igazán nincs is rá szükség, hiszen a vaskos nyomaték a legtöbb szituációban (előzés, szerpentin) megoldja a feladatot.
A 20 000 kilométeres futásprogramot nyár elején kezdtük, november közepére a penzum javát teljesítettük. Az autó aktuális tesztfogyasztása 5,7 liter, ami brutálisan jó érték, ahogy az ebből adódó hatótáv is remek. Alapáron (Emotion) 7 069 900 forintért lehet szert tenni a 150 lovas dízel 6-os kombira, ám az automata konfigurálásához minimum az eggyel magasabb Challenge szintre kell lépni, ami így már plusz 1 250 000 forintot jelent. Ezen a lépcsőn nem igazán logikus tehát az automata választása, az arany középutat képviselő Attraction csomagnál azonban már csak 570 000 forint a két sebességváltó közti árdifferencia. Ez már megfontolandó.
• egyszerű bővíthetőség
• hajtáslánc, fogyasztás
Nem tetszett
• sötét kárpitozás
• bezártságérzet a hátsó ülésen
• alapcsomag automata nélkül
Összegzés
Nem olcsó, ám nagyszerű autó a Mazda6 Sportkombi. Formája és felvonultatott technikája is dicséretes, az 5,7 literes tesztfogyasztás pedig szinte mesébe illő. Kiterjesztett garanciája 3+2 év/150 000 kilométer.
• egyszerű bővíthetőség
• hajtáslánc, fogyasztás
Nem tetszett
• sötét kárpitozás
• bezártságérzet a hátsó ülésen
• alapcsomag automata nélkül
Összegzés
Nem olcsó, ám nagyszerű autó a Mazda6 Sportkombi. Formája és felvonultatott technikája is dicséretes, az 5,7 literes tesztfogyasztás pedig szinte mesébe illő. Kiterjesztett garanciája 3+2 év/150 000 kilométer. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.