BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Harmadával nőtt az újautópiac

A JATO Dynamics legfrissebb februári új autó forgalomba-helyezési összesítése szerint 2014. februárjában összesen 5 017 új személygépkocsi, és 950 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszon-gépjármű került forgalomba. A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly februári számoknál harminc százalékkal lett magasabb. A kishaszon-gépjárművek esetén az előző év februári eredményeihez képest tizennyolc százalékos növekedés történt.

Februárban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű kategóriájában) az Opel volt (679 db), mellyel a hazai piac 11,3 százalékát sikerült lefednie a márkának. Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor az év második hónapjának győztese szintén az Opel lett 611 darabbal és 12,2 százalékos piaci részesedéssel. A második a Volkswagen (534db), a harmadik pedig a Skoda (532), amelyet a Ford (515) és a Suzuki (409db) követ a toplistán.

Modell szinten a legtöbb Skoda Octaviá-ból (368db), Suzuki Swift-ből (194), Ford Focus-ból (159) VW Golf-ból (158) és Opel Astra-ból (155db) kelt el februárban. A 3.5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladása terén a február is a Fiat Ducato-nak kedvezett 83 darabos forgalomba helyezéssel, mögötte pedig a Toyota Hilux 7-tel lemaradva, harmadik helyen a Peugeot Boxer végzett (57 db).

E számok alapján is megállapítható, hogy a magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást.

Az újautó forgalomba-helyezések többsége, 74 százalék céges, míg a magán eladások a piac 26 százalékát teszik csak ki. Összehasonlítás végett a válság előtti 2008-as év februári eredménye a 2014-es év azonos időszakának 250 százaléka volt, tehát 14 299 személyautó és haszongépjármű talált gazdára.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.