BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Hogyan fogja átszervezni a BKK az agglomerációs körzetek közlekedését?

Teljes bizonytalanságban a buszsofőrök és a karbantartók, a parlamenti választások napján venné át ugyanis a Volánbusz az első agglomerációs járatokat a jelenlegi üzemeltető BKV-tól.

Már készítenék a járművezetők áprilisi beosztását, csakhogy még nem tudni, ki megy át a Volánbuszhoz, és ki marad a fővárosi közlekedési cégnél- írja a Népszabadság.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) kezdeményezésére hétfőn Szedlmajer László, a BKV vezérigazgató-helyettese tájékoztatót tartott az érdek-képviseleti vezetőknek.A Volánbusz a főváros környéki települések közül Budakeszire, Budaörsre, Diósdra, Gyálra, Nagykovácsiba, Pécelre, Remeteszőlősre, Solymárra, Szigetszentmiklósra és Törökbálintra szállítja majd az utasokat, közel kétszázezer ember mindennapi tömegközlekedését kell megszervezni.

A BKV-nak nincs hivatalos információja sem a tervezett ütemezésről, sem az egyes járatok lecseréléséről, de még az érintett vonalak pontos kimutatásáról sem – összegzi az elhangzottakat Nemes Gábor, az EKSZ elnöke, aki mindezek alapján úgy látja, hogy az agglomerációs járatok átvétele számtalan bizonytalansági tényezőt rejt.

Az autóbusz-telephelyeken a lap szerint teljes a káosz. Az érintett buszvezetők nem tudják, hogy saját maguk jelentkezzenek-e a Volánbusznál, vagy a BKV, esetleg a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) gondoskodik az átvételükről a korábbi ígéretek szerint.

Bolla Tibor BKV-vezérigazgató sem segít: „Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt.-vel, de a folyamatot tevőlegesen nem segíti. A munkavállalók egyéni, de felelős döntést hozhatnak” – írja Nemes Gábornak címzett levelében, és egyúttal emlékeztet arra is, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tavaly októberben állapodott meg a BKK-val abban, hogy az agglomerációs járatokat pályázat útján kiválasztott szolgáltatóval kell biztosítani.

A tárca erre irányuló szándékát Németh Lászlóné fejlesztési miniszter 2012 végén jelentette be, de az állami tulajdonban lévő busztársaságnak akkor még sem elegendő járműve, sem embere nem volt a feladatra. Két sikertelen tender után végül szeptemberben sikerült szerződést kötnie 167 új busz vásárlásáról. A BKK ekkor tette közzé az előminősített gyártóknak szóló felhívását - olvasható a Népszabadság cikkében.

A BKK a Volánbuszt hirdette ki nyertesnek. A szolgáltatási szerződést idén február 27-én írták alá. S ebbe állítólag azt is belefoglalták, hogy a Volánbusznak a korábban BKV-alkalmazásban álló munkavállalókkal kell ellátnia a szolgáltatást, vagyis 320 buszvezetőt átvesz a BKV-től.

Az átvétel két módon – önkéntes alapon és jogutódlással – történhet. A Volánbusz a telephelyeken ki is tette erre vonatkozó –215-225 ezer forintos nettó keresetet ajánló – felhívását. Ebből a bér nettó 145 ezer, a többi üzemanyag-megtakarításból, cafeteriából áll össze.

Az önkéntes átlépők számával csökken a munkáltatói jogutódlással áthelyezett járművezetők létszáma. Utóbbiak – hívja fel a figyelmet Bolla Tibor – a törvényi szabályozás szerint kerülnek a szolgáltató állományába.

A levél végén azonban felülírja a korábbiakat: „Egyelőre semmilyen megállapodás nincs megkötve, a jelenlegi egyeztető fázisban körültekintően és lehetőségeinkhez képest méltányosan járunk el.”

A BKK frissen kiadott közleménye szerint a Budapesti Közlekedési Központ megrendelése alapján a Volánbusz Zrt. üzemeltet több budapesti agglomerációs járatot 2014 tavaszától. Az új szolgáltatóval kötött szerződés számos garanciát tartalmaz mind a szolgáltatás színvonalának minőségére, mind az érintett járatokon dolgozó 320 járművezető továbbfoglalkoztatására. A dolgozók munkahelye biztosított, az utazóközönség magas színvonalú kiszolgálása pedig szavatolt. A BKK éppen ezért a leghatározottabban cáfolja a Népszabadságban ma megjelent cikk állításait.
 
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat korábbi megállapodásának köszönhetően 2014 tavaszától a Budapesti Közlekedési Központ megrendelése alapján a Volánbusz Zrt. üzemeltet több budapesti agglomerációs járatot.  A Fővárosi Önkormányzat és a BKK határozott elvárása volt az új üzemeltetővel szemben az érintett autóbusz-vezetők szociális biztonságának, munkahelyének folyamatos fenntartása.

A Volánbusz megbízható, tapasztalt szolgáltató, emellett komoly szerződéses garanciák is biztosítják azt, hogy átvegye az érintett agglomerációs vonalakon dolgozó 320 fő BKV-s járművezetőt, ebben bizonytalanság nincs. "Nem fedik tehát a valóságot azok a Népszabadságban megjelent hírek, miszerint nem tisztázott, hogy pontosan hány buszvezetőt és milyen munkaszerződéssel venne át a Volánbusz" - olvasható a BKK közleményében.

Hozzáteszik, a cikk megírása előtt a lap nem kereste meg a társaságot, pedig részletes tájékoztatást adtak volna arról, hogy a szerződésben rögzített előírások biztosítják az eddigi dolgozók munkahelyét és foglalkoztatási feltételeit, így a vonalakon gyakorlott sofőrök teljesítsenek majd szolgálatot, az utazóközönség pedig a legkisebb fennakadást sem érzékeli majd a tavaszi szolgáltatóváltáskor. 
 
A Budapesti Közlekedési Központ megrendelése alapján 2014 tavaszától 135 vadonatúj autóbusz áll forgalomba Budapesten és egyes környező települései (Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós, Törökbálint) között. Ilyen mértékű fejlesztés az ágazaton belül, az autóbuszos szolgáltatók között is egyedülálló. Az új autóbuszok üzemeltetéséről a 8 évre szóló szerződést március 4-én írta alá Vitézy Dávid, a BKK, és Dévényi Gergely, a közbeszerzési eljáráson nyertes VOLÁNBUSZ Zrt. vezérigazgatója.

A járművek minden korszerű igénynek megfelelnek: alacsony padlószint, légkondicionáló és a FUTÁR utastájékoztató rendszer segíti a komfortos utazást, a legszigorúbb előírásoknak megfelelő hajtáslánc pedig garanciát jelent a környezet lehető legkisebb terhelésére. Az új buszok a 13-as buszcsalád, a 22-es buszcsalád, a 38-as buszok, a 40-es buszcsalád, a 63-as busz, a 64-es buszcsalád, a 84E, 89E, 94E, 294E buszok, a 88-as busz, a 140-es busz, a 169E busz, a 172E és 272-es buszok vonalán közlekedő járműveket váltják majd le.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek