Az idén átadandó legnagyobb beruházás a Hankook Tire új rácalmási üzeme, amely 97 milliárd forintba kerül és 950 új munkahelyet biztosít. Ezáltal a Hankook magyarországi beruházásainak összértéke meghaladja majd a 880 millió eurót. A Hankook Tire napjainkban már több mint 2600 munkavállalót foglalkoztat Magyarországon. Az új gyáregységben várhatóan 2014 nyarán indul meg a termelés és 2015-re érik el a teljes kapacitást. A beruházás révén éves szinten 17 millió abroncsot gyártanak majd a dél-koreai világcég magyarországi üzemeiben.
Az óriás-beruházások a magyar beszállítóknak is hatalmas lehetőséget nyújtanak: a projektmenedzsmenttel, tervezéssel és építési tanácsadással foglalkozó, több magyarországi és külföldi tagvállalatból álló Óbuda Group számos nagyberuházásban vesz részt és egyebek mellett szerepet kapott a második legnagyobb beruházó, a Bridgestone gyárbővítési munkálatainál is.
Egy új vállalat létesítésével is felér a japán Bridgestone 71,5 milliárdos tatabányai gumiabroncs-gyárának bővítése, amely révén így a jelenlegi 350 munkahely mellé még több mint 500 újat is teremt. A kivitelezés augusztusban indult, amit az állam 2,7 milliárd forinttal támogat. A beruházás révén a gyár napi termelési kapacitása fokozatosan háromszorosára, 18 ezer darabra emelkedik, ami 2017-ben már 6,5 millió magas minőségű gumiabroncs kiszállítását teszi lehetővé. Emellett az üzembővítés termelékenység- és minőségjavulást eredményez.
Az Opel tavalyi, 150 milliárd forintos, szentgotthárdi beruházása után, idén máris újabb üzembővítést tervez 18 milliárd forint értékben. Amíg 2012-ben 290 ezer motor készült az Opel Szentgotthárd Kft. gyártósorain, addig tavaly az előzetesen számítottnál is több, összesen 355 ezer hagyta el a gyárat. Az idei termelési terv szerint pedig összesen 400 ezer motort szállít a társaság a megrendelőknek. Az elmúlt év végén már több mint ezer alkalmazott dolgozott a gyárban, ugyanakkor különféle alvállalkozók további négyszáz szakembere is dolgozik a telephelyen. Az idei évben közel négyszázzal és jövőre is körülbelül ugyanennyivel bővül a saját alkalmazottak száma.
A legtöbb, mintegy 1000 munkahelyet a japán Takata 20,7 milliárd forintba kerülő miskolci légzsákgyára biztosítja, amely novemberben kezdi meg a termelést. „ATakata gyárépítés kapcsán az Óbuda Group végzi a projektmenedzsmentet, a generáltervezői és műszaki ellenőri feladatokat” – mondta Lipcsei Gábor, az Óbuda Group elnöke, kiemelve, hogy a csoport a ZF Lenksysteme és az Autoliv Kft. gyárainak bővítéseinél is nyújt szolgáltatásokat.
Az autóipar jelenleg – közvetve vagy közvetlenül – 712 különféle méretű alkatrészgyártó vállalatnál 115 717 embernek ad munkát. Ez a növekedés 2014-ben is folytatódik, idén a hazánkban készült járművek mennyisége elérheti a 400-500 ezer darabot. Tavaly 2600 új munkahelyet teremtett a négy autógyártó, az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki, amelyek együttesen 17 400 embernek adnak munkát. A négyek összesen 240 ezer gépkocsit és 2,26 millió motort gyártottak az elmúlt évben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.