BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Idén is folytatódnak az autóipari gyárépítések

Közel 4100 új munkahelyet teremt és több mint 320 milliárd forintot költ el Magyarországon az a 15 vállalat, mely az év legnagyobb autóipari beruházásait hajtja végre. Ez a lendület azt mutatja, hogy az iparág korántsem érte el fejlődésének határait azzal hogy tavaly 17,8 milliárd eurós termelési értéket állított elő.

Az idén átadandó legnagyobb beruházás a Hankook Tire új rácalmási üzeme, amely 97 milliárd forintba kerül és 950 új munkahelyet biztosít. Ezáltal a Hankook magyarországi beruházásainak összértéke meghaladja majd a 880 millió eurót. A Hankook Tire napjainkban már több mint 2600 munkavállalót foglalkoztat Magyarországon. Az új gyáregységben várhatóan 2014 nyarán indul meg a termelés és 2015-re érik el a teljes kapacitást. A beruházás révén éves szinten 17 millió abroncsot gyártanak majd a dél-koreai világcég magyarországi üzemeiben.

Az óriás-beruházások a magyar beszállítóknak is hatalmas lehetőséget nyújtanak: a projektmenedzsmenttel, tervezéssel és építési tanácsadással foglalkozó, több magyarországi és külföldi tagvállalatból álló Óbuda Group számos nagyberuházásban vesz részt és egyebek mellett szerepet kapott a második legnagyobb beruházó, a Bridgestone gyárbővítési munkálatainál is.

Egy új vállalat létesítésével is felér a japán Bridgestone 71,5 milliárdos tatabányai gumiabroncs-gyárának bővítése, amely révén így a jelenlegi 350 munkahely mellé még több mint 500 újat is teremt. A kivitelezés augusztusban indult, amit az állam 2,7 milliárd forinttal támogat. A beruházás révén a gyár napi termelési kapacitása fokozatosan háromszorosára, 18 ezer darabra emelkedik, ami 2017-ben már 6,5 millió magas minőségű gumiabroncs kiszállítását teszi lehetővé. Emellett az üzembővítés termelékenység- és minőségjavulást eredményez.

Az Opel tavalyi, 150 milliárd forintos, szentgotthárdi beruházása után, idén máris újabb üzembővítést tervez 18 milliárd forint értékben. Amíg 2012-ben 290 ezer motor készült az Opel Szentgotthárd Kft. gyártósorain, addig tavaly az előzetesen számítottnál is több, összesen 355 ezer hagyta el a gyárat. Az idei termelési terv szerint pedig összesen 400 ezer motort szállít a társaság a megrendelőknek. Az elmúlt év végén már több mint ezer alkalmazott dolgozott a gyárban, ugyanakkor különféle alvállalkozók további négyszáz szakembere is dolgozik a telephelyen. Az idei évben közel négyszázzal és jövőre is körülbelül ugyanennyivel bővül a saját alkalmazottak száma.

A legtöbb, mintegy 1000 munkahelyet a japán Takata 20,7 milliárd forintba kerülő miskolci légzsákgyára biztosítja, amely novemberben kezdi meg a termelést. „ATakata gyárépítés kapcsán az Óbuda Group végzi a projektmenedzsmentet, a generáltervezői és műszaki ellenőri feladatokat” – mondta Lipcsei Gábor, az Óbuda Group elnöke, kiemelve, hogy a csoport a ZF Lenksysteme és az Autoliv Kft. gyárainak bővítéseinél is nyújt szolgáltatásokat.

Az autóipar jelenleg – közvetve vagy közvetlenül – 712 különféle méretű alkatrészgyártó vállalatnál 115 717 embernek ad munkát. Ez a növekedés 2014-ben is folytatódik, idén a hazánkban készült járművek mennyisége elérheti a 400-500 ezer darabot. Tavaly 2600 új munkahelyet teremtett a négy autógyártó, az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki, amelyek együttesen 17 400 embernek adnak munkát. A négyek összesen 240 ezer gépkocsit és 2,26 millió motort gyártottak az elmúlt évben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.