BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mégsem lehet Wizz Air részvényt venni Londonban

A korábban bejelentett tervekkel ellentétben egyelőre nem vezeti be részvényeit a Londoni Értéktőzsdén a Wizz Air. A közép-európai diszkont légitársaság közölte: nem hajtja végre az elsődleges nyilvános kibocsátást, a légitársasági piacon tapasztalható volatilitás miatt. Pedig szerintük az intézményi befektetői közösség kedvezően reagált a vállalat üzleti előtörténetére, növekedési lehetőségeire és kilátásaira. A magyar gyökerű légitársaság május végén hozta nyilvánosságra, hogy mintegy 60 milliárd forint bevételt reméltek volna a londoni részvénykibocsátástól. A tőzsdei bevezetést a cég júniusban zárta volna le. Fő riválisainak, az easyJet-nek és a Ryanair-nek a papírjaival már évek óta lehet kereskedni a brit fővárosban. A londoni tőzsdén jelenleg tíz légitársaság aktív, legutóbb 2012-ben a Fastjet afrikai fapadost vezették be.

A Financial Times című londoni üzleti napilap online kiadásán a hírrel kapcsolatban hétfőn megjelent elemzés ugyanakkor hangsúlyozza, hogy az európai légitársasági szektor „nehéz héten van túl”: profitfigyelmeztetéseket tett közzé a Lufthansa és az ír nemzeti légitársaság, az Aer Lingus is.

Mindemellett az egész szektort megrázta az a bejelentés, hogy az Emirates törölt egy 16 milliárd dolláros, 70 Airbus A350-es repülőgépre szóló megrendelést. „A londoni piacon tapasztalt tavaszi kibocsátási roham után számos újonnan bevezetett cég papírjával ráadásul immár az ajánlati áron vagy az alatt kereskednek, és az utóbbi időszakban néhány új kibocsátást csak az előzetes ársáv alján sikerült beárazni, ami aggályokat vet fel a befektetői fáradtsággal kapcsolatban” – írta a Wizz Air döntésével kapcsolatos elemzésében a Financial Times.

A Daily Telegraph már 2007-ben cikkezett arról, hogy sorban állnak az angol bankházak a Wizz Air előtt. Sikere titkaként pedig azt említik, hogy a Ryanair előtt látta meg a kelet-közép-európai munkavállalók ingázásában rejlő üzleti lehetőséget. A Malév repülési jogainak megszerzése is beváltotta a cég reményeit, főleg a tel-avivi és a moszkvai járat lett sikeres. Tavaly gigantikus kínai üzleteket is kötöttek, legutóbb hat új Airbus A320-as repülőgép finanszírozásáról írtak alá vásárlási és visszlízing megállapodást 164 milliárd forint értékben a legnagyobb kínai lízingvállalattal.

A Wizz Air Magyarországon azonban továbbra is aktív, Budapesten állomásozó flottája a nyolcadik repülőgéppel bővült, és a légitársaság újabb fontos nyári desztinációt jelentett be: a spanyolországi Alicantét. n V. M.


Boeingeket vesz a China Eastern

Nyolcvan Boeing 737-es repülőgépet vásárol a China Eastern légitársaság, ezek összértéke listaáron közel 8 milliárd dollár – közölte az MTI. A gépeket az everetti gyártónak 2016 és 2020 között kell leszállítani. A China Eastern Next Generation 800-as, és új generációs MAX típusokat is rendelt. A rendelésszámot nem közölték. A MAX-ok a jelenlegi Next Generationnél 14 százalékkal kevesebb kerozint fogyasztanak, köszönhetően egyebek mellett a kettős tollazatú szárnyvégeknek és az új CFM Leap hajtóműveknek. A légitársaság február végén az Airbusszal is megállapodott, 70 darab, szintén új fejlesztésű Airbus A320neo gép vásárlásáról.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.