Cégvilág

Reklámadót fizethet a teljes médiapiac

SZABÁLYOZÁS A teljes médiapiacot megadóztatná a fideszes L. Simon László által tegnap benyújtott reklámadóról szóló törvényjavaslat. A tervezet szerint többek között a tévék, rádiók, újságok, internetes portálok és szabadtéri reklámhordozók (jármű, ingatlan) a hirdetésekből származó árbevételük után sávosan fizetnének adót. Az mértéke sávosan emelkedne: 0,5 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, a 15 milliárdot meghaladó részre 20 százalékot kell adózni, 20 milliárd forintig már 30 százalékos a kulcs, efelett pedig 40 százalék. Az előterjesztés szerint a kapcsolt vállalkozások adóalapját össze kell adni, majd az adó mértékét arányosan kell elosztani közöttük. Így még nem tudható, hogy melyik cégcsoport lenne a legnagyobb adózó, de az RTL Klub biztosan az élmezőnyben szerepel.

Egy éve már tervezte a kormány a reklámadó bevezetését – akkor kisebb volt az adó mértéke –, de a szakma egységes tiltakozása miatt is végül elnapolták a döntést. Minimálisan ugyan, de növekedett tavaly a reklámpiac, amely mintegy 175,4 milliárd forintot tett ki, 0,6 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbit.

Kapcsolódó cikkek