SZABÁLYOZÁS A teljes médiapiacot megadóztatná a fideszes L. Simon László által tegnap benyújtott reklámadóról szóló törvényjavaslat. A tervezet szerint többek között a tévék, rádiók, újságok, internetes portálok és szabadtéri reklámhordozók (jármű, ingatlan) a hirdetésekből származó árbevételük után sávosan fizetnének adót. Az adó mértéke sávosan emelkedne: 0,5 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, a 15 milliárdot meghaladó részre 20 százalékot kell adózni, 20 milliárd forintig már 30 százalékos a kulcs, efelett pedig 40 százalék. Az előterjesztés szerint a kapcsolt vállalkozások adóalapját össze kell adni, majd az adó mértékét arányosan kell elosztani közöttük. Így még nem tudható, hogy melyik cégcsoport lenne a legnagyobb adózó, de az RTL Klub biztosan az élmezőnyben szerepel.
Egy éve már tervezte a kormány a reklámadó bevezetését – akkor kisebb volt az adó mértéke –, de a szakma egységes tiltakozása miatt is végül elnapolták a döntést. Minimálisan ugyan, de növekedett tavaly a reklámpiac, amely mintegy 175,4 milliárd forintot tett ki, 0,6 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.