BUX 39,412.74
-0.51%
BUMIX 3,795.1
-0.11%
CETOP20 1,860.46
+1.28%
OTP 8,400
+0.55%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.12%
-0.57%
0.00%
ZWACK 18,300
-1.08%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,130
0.00%
0.00%
-1.19%
-1.92%
0.00%
OPUS 173.6
-2.91%
-5.46%
0.00%
0.00%
-2.21%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,926
-0.14%
DELTA 39.85
-0.37%
ALTEO 2,290
+1.78%
0.00%
-0.98%
EHEP 1,370
-3.86%
0.00%
-0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.21%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+3.95%
-1.13%
-0.77%
0.00%
-1.38%
-0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-3.02%
NAP 1,278
-0.16%
0.00%
+18.75%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Reklámadót fizethet a teljes médiapiac

SZABÁLYOZÁS A teljes médiapiacot megadóztatná a fideszes L. Simon László által tegnap benyújtott reklámadóról szóló törvényjavaslat. A tervezet szerint többek között a tévék, rádiók, újságok, internetes portálok és szabadtéri reklámhordozók (jármű, ingatlan) a hirdetésekből származó árbevételük után sávosan fizetnének adót. Az adó mértéke sávosan emelkedne: 0,5 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, a 15 milliárdot meghaladó részre 20 százalékot kell adózni, 20 milliárd forintig már 30 százalékos a kulcs, efelett pedig 40 százalék. Az előterjesztés szerint a kapcsolt vállalkozások adóalapját össze kell adni, majd az adó mértékét arányosan kell elosztani közöttük. Így még nem tudható, hogy melyik cégcsoport lenne a legnagyobb adózó, de az RTL Klub biztosan az élmezőnyben szerepel.

Egy éve már tervezte a kormány a reklámadó bevezetését – akkor kisebb volt az adó mértéke –, de a szakma egységes tiltakozása miatt is végül elnapolták a döntést. Minimálisan ugyan, de növekedett tavaly a reklámpiac, amely mintegy 175,4 milliárd forintot tett ki, 0,6 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbit.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek