A lapostévé és a táblagép a sláger - rengeteg tévét vettek a vb alatt
A világ egyik legnagyobb sporteseménye már május közepétől éreztette hatását a hazai műszakicikk-kiskereskedelmi piacon, a „VB-árak” ekkor kezdtek megjelenni az ajánlatokban. Ennek megfelelően a TV-készülékek forgalma már jóval a torna előtt látványosan növekedni kezdett – mondta Fajcsi Róbert, az Euronics műszaki áruházláncot működtető és 65 üzlettel rendelkező Vöröskő Kft. ügyvezető igazgatója.
A kereslet a magasra helyezett elvárásokat is messze túlszárnyalta: a tavalyi bázisidőszakot 150 százalékkal haladták meg az eladások. Szintén terveken felüli számokat produkált a június közepén megnyitott kecskeméti Euronics-üzlet. A nem csekély elvárásokhoz képest másfélszeres forgalmat regisztráltak, és a lendület töretlenül kitart.
A televíziók szegmense két részre szakadt: feltűnően megugrott az olcsó, úgynevezett „no name" készülékek, valamint a nagy márkák olcsóbb típusainak forgalma. Ugyanakkor várakozáson felül teljesítettek az új, innovatív technológiákat felvonultató termékek is, köztük az ívelt UHD-, illetve OLED képernyős televíziók.
A VB ideje alatt további jelentős növekedés jellemezte a táblagépek szegmensét. Ezekből a termékekből csaknem kétszer annyi fogyott, mint a tavalyi év azonos időszakában.
A vásárlási formák terén nem történt átrendeződés a világbajnoksághoz közeledve, az internetes és a hagyományos áruházi értékesítési csatornákon egyaránt komoly mértékben bővült a forgalom.