BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyar Dávid versenyben van a tízszer akkora Góliát csapattal

TECHNIKA Az autóversenyzés sem más, mint bármilyen más üzleti vállalkozás, legfeljebb annyival izgalmasabb a többinél, hogy egyetlen szezonban sem lehet megtervezni a költségeket, hiszen sosem tudni előre, mennyire sérülnek az autók verseny közben – mondta az 1994-ben alakult Zengő Motorsport (ZM) létrehozója, Zengő Zoltán, hozzá téve, hogy szerencsére eddig mindig sikerült befejezni a szezont. Igaz, tavaly kétszer is nagyon összetört a WTCC kocsi, szerencsére azonban a második törés az utolsó futamon történt, különben nem tudták volna kihúzni az évet. A versenyutók egyedi alkatrészei ugyanis nagyon sokba kerülnek. A Zengő Motorsport színeiben idén is Hondával indul Michelisz Norbert, ám az idei modell, a 390 lóerős Honda Civic 1.6 turbó egy kategóriával jobb a tavalyinál. A kocsi igazán remek, ám Zengő Zoltán ennek ellenére azt mondja, Micheliszben annyi van, ha a Citroen csapatnál lenne, ő vezetné a túraautó világbajnokságot. A ZM éves költségvetése ugyanis mindössze 3 millió euró, ellentétben a gyári csapatokkal, amelyeknél egy-egy autóra 25-30 millió euró jut. Szerencsére a ZM számára komoly segítség a mögötte álló Honda és a Mol-csoport, amelynek a verenybenzinjét használják. A Honda ugyan nem adja ingyen az autót és az alkatrészt, de aki az autósportban jártas, tudja, mennyire nagy dolog, hogy Mihelisz számára eladja a legfrissebb fejlesztésű gyári versenymodellt a Zengőnek.

Mihelisz Norbert 2010-ben teljesítette első WTCC-szezonját, és azóta a sikersorozat töretlen. Így amikor a következő évben elmaradt a marokkói futam és Mogyoródnak sikerült megvenni a liszenszet, általános meglepetést keltett, hogy Miheliszért tízezrek zarándokoltak ki a versenyre. Nem is csoda, hogy a médiafigyelők által igazolt adatok szerint a Zengő Motorsport tavalyi reklámértéke 2,7 milliárd forintra rúgott.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.