BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A sikerek záloga a csapatmunka

Várja a következő pályázati ciklust az egri nyomdaipari vállalkozás, az eddigi beruházásoknak köszönhetőek a cég sikerei

A napokban ünnepelte tizenötödik születésnapját az egri Varga Nyomda. A másfél évtized folyamán töretlen volt a cég fejlődése, s e megállapítás igaz még az utóbbi, gazdasággi válsággal terhelt időszakra nézvést is. Mindig az elsők között igyekeztek igazodni a legújabb trendekhez, s nincs ez másként ma sem. Ennek köszönhető, hogy a recesszióból is megerősödve került ki a címkegyártásra specializálódott – megrendeléseik 90–95 százalékát teszik ki a címkék –, országszerte ismert nyomdaipari cég.

– Tavaly és idén is annak ellenére értünk el jelentős forgalomnövekedést, hogy a válság nyomai még érezhetők a gazdaságban, illetve a fő megrendelőink közé tartozó borászatokban. A szeszipari, borászati cégeknél még nincs igazi előretörés, hiszen a fogyasztás egyelőre nem igazán növekedett. Viszont új partnereket szereztünk, s nem csupán belföldön, hanem külföldön is, ami azért is fontos, mivel az exportunkon szeretnénk erősíteni – vázolta a tényeket és terveket Varga Zoltán ügyvezető.

Az elmúlt tizenöt évben pályázati források segítségével hajtottak végre beruházásokat. Az első Széchenyi-terv idején 340 millió forintos költséggel állítottak be nyomdaipari berendezéseket, majd 2007-ben újabb 120 milliót fektettek gépvásárlásba. A válságban több tízmillió forintot fektettek be gyártás-előkészítő és a belső irányítást segítő szoftverekbe. Ezek most hozzák meg gyümölcsüket, hiszen ezekre alapozva léphetnek ismét nagyot.

– A sajtóban az elmúlt időszakban sokszor elhangzott, hogy a 2014–2020-as időszakban az uniós források nagy részét gazdaságfejlesztésre fordítja az ország, ezen belül is főként a kis- és középvállalkozások profitálhatnak a támogatásokból. Ezeket a pályázatokat akarjuk kihasználni. Vannak terveink, hogy javítsuk szolgáltatásaink mennyiségét és minőségét. Szeretnénk minél jobban kiszolgálni partnereinket, és olyan fejlesztéseket végrehajtani, amelyek megfelelnek a következő évek igényeinek – tekintett előre Varga Zoltán.

Míg tíz esztendővel ezelőtt a kisebb és nagyobb vállalkozások is ragasztós címkét használtak, az utóbbi fél évtizedben utat törtek maguknak az öntapadós címkék, amelyek piaci aránya immár negyven százalék. Mostanában csak a nagy sorozatokat előállító borászatok, szeszipari cégek rendelik a hagyományos, íves címkéket, a kisebb vállalkozások az öntapadóst választják, de utóbbiak kerülnek a nagy cégek igényes, kis példányszámú termékeire is.

– Az öntapadós mellett szól szépsége, a papír kezelhetősége, a változatos technikai megoldások. Az aranyfólia, a dombornyomás, stancolási formák, a papírstruktúra ennél már jobban érvényesül, s szeretnénk elérni, hogy ezekből is ofszetminőséget tudjunk előállítani, akárcsak a hagyományosból – fejtette ki az ügyvezető.

A Varga Nyomdánál négy teljes állású grafikus-tervező felel azért, hogy megrendelőik elképzeléseit profi módon megvalósítsák. A világ vezető nyomdagépgyártóitól beszerzett géppark mellett pedig kiváló kollégák állnak, akik váltott műszakban dolgozva tartanak lépést a szaporodó megrendelésekkel.

Megmaradt a cég családi vállalkozás jellege

A Varga Nyomda elődje kis családi vállalkozásként indult. Huszonhárom esztendeje, 1991-ben V&V Print Kft.-ként kezdte meg a működését. Ma már negyven munkatársat foglalkoztatnak a tizenöt évvel ezelőtt épült székházukban. A családtagok azonban továbbra is jelen vannak a cég életében, hiszen Varga Zoltán ügyvezető, alapító ma már főként a fejlesztésekkel és az ehhez szükséges pénzeszközök előteremtésével foglalkozik. Fia, Varga Krisztián a műszaki igazgatásra és a FLEXO technológiára szakosodott. Nagy Mária általános igazgatóként és az ofszetrészleg irányítójaként tevékenykedik.




Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.