A sikerek záloga a csapatmunka
A napokban ünnepelte tizenötödik születésnapját az egri Varga Nyomda. A másfél évtized folyamán töretlen volt a cég fejlődése, s e megállapítás igaz még az utóbbi, gazdasággi válsággal terhelt időszakra nézvést is. Mindig az elsők között igyekeztek igazodni a legújabb trendekhez, s nincs ez másként ma sem. Ennek köszönhető, hogy a recesszióból is megerősödve került ki a címkegyártásra specializálódott – megrendeléseik 90–95 százalékát teszik ki a címkék –, országszerte ismert nyomdaipari cég.
– Tavaly és idén is annak ellenére értünk el jelentős forgalomnövekedést, hogy a válság nyomai még érezhetők a gazdaságban, illetve a fő megrendelőink közé tartozó borászatokban. A szeszipari, borászati cégeknél még nincs igazi előretörés, hiszen a fogyasztás egyelőre nem igazán növekedett. Viszont új partnereket szereztünk, s nem csupán belföldön, hanem külföldön is, ami azért is fontos, mivel az exportunkon szeretnénk erősíteni – vázolta a tényeket és terveket Varga Zoltán ügyvezető.
Az elmúlt tizenöt évben pályázati források segítségével hajtottak végre beruházásokat. Az első Széchenyi-terv idején 340 millió forintos költséggel állítottak be nyomdaipari berendezéseket, majd 2007-ben újabb 120 milliót fektettek gépvásárlásba. A válságban több tízmillió forintot fektettek be gyártás-előkészítő és a belső irányítást segítő szoftverekbe. Ezek most hozzák meg gyümölcsüket, hiszen ezekre alapozva léphetnek ismét nagyot.
– A sajtóban az elmúlt időszakban sokszor elhangzott, hogy a 2014–2020-as időszakban az uniós források nagy részét gazdaságfejlesztésre fordítja az ország, ezen belül is főként a kis- és középvállalkozások profitálhatnak a támogatásokból. Ezeket a pályázatokat akarjuk kihasználni. Vannak terveink, hogy javítsuk szolgáltatásaink mennyiségét és minőségét. Szeretnénk minél jobban kiszolgálni partnereinket, és olyan fejlesztéseket végrehajtani, amelyek megfelelnek a következő évek igényeinek – tekintett előre Varga Zoltán.
Míg tíz esztendővel ezelőtt a kisebb és nagyobb vállalkozások is ragasztós címkét használtak, az utóbbi fél évtizedben utat törtek maguknak az öntapadós címkék, amelyek piaci aránya immár negyven százalék. Mostanában csak a nagy sorozatokat előállító borászatok, szeszipari cégek rendelik a hagyományos, íves címkéket, a kisebb vállalkozások az öntapadóst választják, de utóbbiak kerülnek a nagy cégek igényes, kis példányszámú termékeire is.
– Az öntapadós mellett szól szépsége, a papír kezelhetősége, a változatos technikai megoldások. Az aranyfólia, a dombornyomás, stancolási formák, a papírstruktúra ennél már jobban érvényesül, s szeretnénk elérni, hogy ezekből is ofszetminőséget tudjunk előállítani, akárcsak a hagyományosból – fejtette ki az ügyvezető.
A Varga Nyomdánál négy teljes állású grafikus-tervező felel azért, hogy megrendelőik elképzeléseit profi módon megvalósítsák. A világ vezető nyomdagépgyártóitól beszerzett géppark mellett pedig kiváló kollégák állnak, akik váltott műszakban dolgozva tartanak lépést a szaporodó megrendelésekkel.
Megmaradt a cég családi vállalkozás jellege
A Varga Nyomda elődje kis családi vállalkozásként indult. Huszonhárom esztendeje, 1991-ben V&V Print Kft.-ként kezdte meg a működését. Ma már negyven munkatársat foglalkoztatnak a tizenöt évvel ezelőtt épült székházukban. A családtagok azonban továbbra is jelen vannak a cég életében, hiszen Varga Zoltán ügyvezető, alapító ma már főként a fejlesztésekkel és az ehhez szükséges pénzeszközök előteremtésével foglalkozik. Fia, Varga Krisztián a műszaki igazgatásra és a FLEXO technológiára szakosodott. Nagy Mária általános igazgatóként és az ofszetrészleg irányítójaként tevékenykedik.


