BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkent az analóg előfizetések száma

Gyorsjelentés Májusban tovább nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők száma. „A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek” – közölte az NMHH. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók 2014. május végén 3,056 millió előfizetést tartottak nyilván, és 68,2 százalék vett igénybe digitális szolgáltatásokat. A digitális előfizetéseken belül májusban 1 049 ezerről 1 057 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma.

A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 903 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 125 ezer előfizetője volt a hónap végén. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 33,6 százalék májusban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya ebben a hónapban 31,8 százalék. „A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,2 százalék, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 24,1 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,9 százalék volt” – tájékoztatott a médiahatóság.

A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma májusban 2 029 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 976 ezerről 972 ezerre csökkent. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,4 százalék, második helyen a Telekom van 21,8 százalékkal, ezt követi a DIGI 19,3 százalékkal. A hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 778 ezer volt. A gyorsjelentésben szereplő – legnagyobb – kábelszolgáltatók internet előfizetései májusban 985 ezerre nőttek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.