BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyon megy az amerikai közvetlen értékesítőknek

Miközben számos ágazatot évekre visszavetett a 2008 szeptemberében az Egyesült Államokban kitört hitelválság, a közvetlen értékesítők csak a rákövetkező évben szenvedtek el forgalomcsökkenést. Az elmúlt négy évben azonban erőteljesen és folyamatosan bővült a forgalom, ami tavaly 3,3 százalékkal 32,67 milliárd dollárra emelkedett.

Érdekes, hogy az ágazat forgalma 2010-ben még csak 0,8 százalékkal bővült, de a következő években a növekedés aránya előbb elérte a 4,6, majd az 5,9 és 5,7 százalékot – áll az amerikai szakmai szövetség, a Direct Selling Association (DSA) elemzésében.

Ugyanakkor a recesszió csúcsán, 2009-ben mérséklődött a közvetlen értékesítést főállásként végző emberek száma. A szokásos lemorzsolódást tekintve, valamit azt, hogy vannak olyan csatlakozók, akik rövid idő alatt felhagynak a közvetlen értékesítéssel, a szakma arra számított, hogy a következő két évben is csökkenni fog a közvetlen értékesítők száma. Ez így is történt, ám tavaly előtt már 1,9 százalékkal többen végezték ezt a munkát, mint egy évvel korábban, és a létszámbővülés azóta is tart. Az Egyesült Államokban csupán a wellness termékek és a szolgáltatások közvetlen értékesítése bővül, míg a háztartási vegyiáru, tartós háztartási cikkek, higiéniás termékek forgalma 2008 óta csökken. A világpiacon ugyanakkor tavaly 30-ról 35 százalékra nőtt kozmetikumok, személyes higiéniai termékek piaci részesedése, 25 százalékon stagnál a wellness szektor és 16-ról 14 százalékra csökkent a háztartási termékek forgalmának aránya.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.