Nagyon megy az amerikai közvetlen értékesítőknek
Ugyanakkor a recesszió csúcsán, 2009-ben mérséklődött a közvetlen értékesítést főállásként végző emberek száma. A szokásos lemorzsolódást tekintve, valamit azt, hogy vannak olyan csatlakozók, akik rövid idő alatt felhagynak a közvetlen értékesítéssel, a szakma arra számított, hogy a következő két évben is csökkenni fog a közvetlen értékesítők száma. Ez így is történt, ám tavaly előtt már 1,9 százalékkal többen végezték ezt a munkát, mint egy évvel korábban, és a létszámbővülés azóta is tart. Az Egyesült Államokban csupán a wellness termékek és a szolgáltatások közvetlen értékesítése bővül, míg a háztartási vegyiáru, tartós háztartási cikkek, higiéniás termékek forgalma 2008 óta csökken. A világpiacon ugyanakkor tavaly 30-ról 35 százalékra nőtt kozmetikumok, személyes higiéniai termékek piaci részesedése, 25 százalékon stagnál a wellness szektor és 16-ról 14 százalékra csökkent a háztartási termékek forgalmának aránya.


