Borók János, a Porsche Lízing Kft. ügyvezető igazgatója pedig rámutatott, hogy az összes márka flottaértékesítési aránya jelentősen megemelkedett, miután a magánszemélyek vásárlóereje még nem elegendő a nagyobb beruházáshoz, illetve még bizonytalanul látják a jövőjüket, így ha lehet halogatják még az autócserét.
Miután évek óta csökken a magyar autóállomány éves futásteljesítménye, az amortizáció is csökken, ezért ki lehet tolni az autócsere idejét. És ez egyaránt vonatkozik a természetes és a jogi személyekre. A vállalkozások a magánszemélyekhez hasonlóan gyakran 1-2 évvel elhalasztották az autócserét, vagyis ennyivel tovább használták a járműveket. Ugyanakkor az éves futásteljesítményük a válság előtti 40-45 ezer kilométerről 30 ezerre csökkent. Az érem másik oldala, hogy egy évtizede, amikor 170-200 ezer darabos volt az újautó piac, egyre fiatalabbá vált a magyar autóállomány, aminek átlagéletkora a 10 év közelébe csökkent. Manapság azonban egyre öregebb kocsik járják az utakat, nem utolsó sorban azért, mert továbbra is a korosabb, jelentős arányban a tíz évnél idősebb modellek jönnek külföldről.
Borók János tapasztalatai szerint a flottapiacon már nem a járművek vételára a legfontosabb tényező, hanem az, hogy mennyi a használat során az egy kilométerre eső költség, ami különösen a haszonjárművek esetében fontos. A szolgáltatók között ezen a téren dúl a legerősebb piaci verseny. A használat során pedig nem csupán az üzemanyag fogyasztás, hanem a szervizigényesség és a szervizköltségek is komoly súllyal szerepelnek, így tehát a kisebb meghibásodási rátájú márkák előnyösebb helyzetben vannak.
Ami a flottapiacot illeti, a vállalkozások elsősorban az operatív lízinget részesítik előnyben, amelynek piaci részesedése megközelíti a 90 százalékot. Amint Borók János kiemelte, ez egy kezdő vállalkozás számára azért is előnyös, mert nulla saját erővel indul a lízingkonstrukció. „Nemcsak finanszírozzuk a flottákat, hanem vállaljuk a flottakezelést is. Így a szerviz, az abroncs-csere, a biztosítások költsége mind benne vannak a havi díjban, a szolgáltatást pedig teljes mértékben a lízingcég végzi el, így a bérlőnek kényelmesebbé válik és kevesebbe került a cégautó flotta üzemeltetése” – foglalta össze Borók János.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.